|
|
|
|---|---|
| Hej kan någon hjälpa mig med att min bil har plötsligt blivit svag! Hände en gång förra veckan men sen blev den bra.Igår stannade den två gånger,sen var den svag hände nästan ingen när man gasade. | |
|
Soppapumpen kanske? När servade du den senast? Hur långt har den gått? Mvh |
|
|
Bilen har gått ca14000 mil och blev servad för ca 3mån sen. |
|
|
Det var ingen annan händelse som föregick det "trista" beteendet? Typ motortvätt... Kan ju vara ett glapp i det elektriska också. Inte så lätt att veta var bara. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla avgaset så det inte är "stopp" det har hänt att innanmätet i katten lossnat och täppt till. Bränsletillförsel ?? Bränslepumpsrelä kan ställa till en del bekymmer på de flesta bilar.Bränslepump. Bränslefilter?? Det finns en uppsjö med uppslag, nån givare till insprutet som ger fel värde tex.glappkontakt mmmm. En diagnosprogramsuppkoppling för att läsa av ev felkoder är nog att rekommendera. MVH Hasso |
|
Hej! Borde det inte komma upp felmedelande om relät eller pumpen vore dåliga? hade ungefär lika symtom med en 530-93 där var det sprickor i toppen så att motorn drog i sig kylarvatten men påå 528 minskar det inte kylarvätska och inga spår av vatten i motorn. mvh Robert |
|
Natan |
Hejsan Jag hade samma symtom på min 523:a när vevaxelgivaren plötsligt slutade fungera. Jag fick den bara att gå max 80 km/h. Bilen la av plötsligt, var sedan mycket svår att få i gång igen, det lät som den inte gick på alla burkar. Något felmedelande visades aldrig så det krävs nog BMW:s diagnostiksutrustning för att avslöja det. MVH Natan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.