|
|
|
|---|---|
|
bytte till m3 g-rör och de blev väll ganska tight med lamdasonderna men de fick plats utan större svårigheter. en vibrerade loss för en vecka sen så jag drog åt den i måndags. bilen gick felfritt i 1½ vecka efter bytet av g-rören och har idag konstaterat att den inte tar data från någon av lamdorna! Jag KANSKE har skadat kablar lite när jag monterat... Motorn stannar, vandrar, misständer, hoppar å far i motorutrymmet på tomgång. Rycker å svarar inte på gas direkt när man kör. BMW ownz | |
|
Kablarna ligger inte emot och har smält sönder för dig? |
|
|
jag har kontrollerat dem å de ligger fritt hela vägen upp.... :/ de ligger som närmast 5 cm från grenrören och har ca 1 cm fritt ovanför själva sonderna. innan jag bytte rören såg jag att en av kablarna låg ca 2 cm från mina original-grenrör för en klammer hade släppt kabeln... så tycker inte de borde blive för hett åt dem nu? BMW ownz |
|
|
Testa att koppla ur lambdasonden (-erna). Om den ger dåliga värden till styrdatorn så kommer motorn att gå bättre med sonden urkopplad. //Göran |
|
|
okej. ja drar ut sonderna och provar köra till nästa helg då jag har tid att lossa hela faderuttan och kolla vad som är fel... något mer man ska kontrollera? säkringar är hela iaf.. BMW ownz |
|
|
har kollat kablarna noggrannare nu och den gula hade skaft av och låg ann mot lamdasondens topp. så den jordade alltså mot grenröret...... motorn går ytterst lite bättre men har bara kört 3 mil än. BMW ownz |
|
|
Det löser sig med tiden, men annars om du har möjlighet så felsök och nolla systemet. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Clintan66: där satt du spiken på rätt plats! ska in med den och göra en 4-hjulsinställning när mina sommardäck dimt ner i lådan och krype på fälgarna! så de får nolla och kolla systemet på en gång då! BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.