|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag tröttnat på min tjejs gamla Peugeot (livsfarlig), och tänker köpa en annan bil till henne. Jag kan däremot inte lägga mer än ca 25k i dagsläget. Tyvärr har hon lika god smak som jag och vill bara ha BMW. :) Vad skulle ni satsa på i den prisklassen? Hon kör som en riktig blådåre, så den bör vara relativt säker (helst antispin), och inte allt för snabb. ;) Jag tänker eventuellt på en E36 eller en fin E34. Alla tips och synpunkter uppskattas! | |
|
Hmmmm...... Vad tror du att du får för dom pengarna....Skrot |
|
| Man kan få många fina bilar för 25000:- om man inte vill ha nytt. En E34 skulle jag sikta på. Eller varför inte övertala om en Merca W124 :) 230 eller E220, en riktig snålmaskin. | |
|
En coupé: Länk Eller en kombi: Länk |
|
|
@callaway_67, Jag hoppas att du själv fick ut något av det där inlägget? Varken TS eller övriga forumbesökare lär uppfatta det speciellt givande Självklart kan man få en väl fungerande och fin bil för 25 000 |
|
| Jag (som bmw-frälst) hade nog satsat på att försöka hitta en fin e36a till bra pris, t.ex. 318is eller 323 | |
|
Bra skrivit hexagon :) Men nu till saken. En e34 är nog det bästa. Annars kan du alltid låna ut din M3 till henne ;) annars spara ihop 10k till så blir en e39 också tänkbar. Nu när jag tänker efter så har min jobbakompis en e39 99 kombi som han vill sälja. den är 100% gubbakörd. Det är en automatare också. kansk rfv kan få loss den för 25k. Sist j ag pratade med honom så sa han att han blir glad om han får 30k för den. Prutmån finns med andra ord. Han kör e61 nu så han vill bara.bli av med den |
|
| Vi sålde en fin och felfri E36 Compact -00 för 27tkr förra året. Ett bra alternativ om du vill ha en snål bil med antispinn. Mycket körglädje i bilen men förbaskat tråkig motor. | |
| Eftersom jag skrev tråkig motor så förstår ni att jag menade 316 och inte 323i! | |
|
En helt okej 523i/528i E39 ryms i den budgeten och det hade varit mitt val. E39 har ASC+T som standard. En 525i E34 med ASC+T är också okej, men svårt att hitta. Satsa på E39 i stället. Stephan |
|
| e36 compact | |
|
e34, gärna någon av de senare 92-96. själbklart med 6a. köp min ;) |
|
|
Tack för alla svar! Hon har faktiskt själv varit inne på E36 Compact, men hon kommer bli besviken på motorn tror jag. Har nu börjat kolla på E39 523/528 och det är faktiskt ett vettigt alternativ. Har själv haft en E39 %30 som jag tyckte väldigt mycket om. Tyvärr vägrar hon Touring. Hade gärna (nja) lånat ut min bil till henne, men hon bor i ett annat land. :) Jag vet att det är knepigt att hitta något fint för dessa pengar, men allt är bättre och framför allt säkrare än den hon kör idag. Jag tror på E39-spåret. Mycket bil för pengarna, men kanske måste lägga på några tusenlappar. E39 känns dessutom mycket modernare än t ex E36. Och återigen, säkrare. Tack för alla engagerade svar! Hon gillade merca-koupen också, men med tilläget: "but it's not BMW". :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.