|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet färgkoden på M3-fälgen 260 Länk ? Min lokala BMW ÅF hade det inte i datorn. | |
|
Jag köpte biltemas fälgfärg/silver. Vilket inte skiljer sig mycket från orginalfärgen (om du bara ska bättra på kantskav). Har två framfälgar som den tidigare ägaren hade varit duktig på att hitta på trottoarkanter med :-). Har för tillfälle inga planer på lämna in dom för renovering, det får bli nästa vinter. Det jag gjorde med skapligt gott resultat var: Slipade ner kantstötningen med 3:ans sandpapper, lade i lite spackel i fördjupningen, slipade det så plant det gick med våtslip, sprutade fälfärgen i ett lock, lät färgen härda lite i locket, så färgen vart lite tjockare, sen penslade jag på färgen men en stenskottspensel. Resultatet vart helt ok, lär gå väldigt nära för att se lagningen. //Stefux |
|
|
Problemet är att fälgen inte är silver utan grå. BMW har "Felgen silver" artnr 51911900344 för 204 kr 400 ml. Sen finns det en mörkare silver som heter "Ferric Grey" Länk men ingen av dessa är det jag söker. |
|
| Grandy du har pm | |
|
Lyfter lite i en gammal tråd. Vad hette färgen samt vilken färgkod hade 260M Fälgarna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.