|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av dessa system? Funderar på att låta montera en dieselvärmare istället för en traditionell elektrisk motor- & kupevärmare. Har en 525tds -98 och vill gärna ha alla synpunkter kring detta jag kan få! Priser, vem bättre/sämre, nöjd eller inte etc. | |
|
Tjena! En bekant är återförsäljare för bensin/dieselvärmare och har erfarenheter från båda märkerna och säger att Webasto värmaren är bland dom bästa. |
|
| Har installerat en Webasto med minicallstyrning, försäkte tiduret i askkoppen, blev skitsnyggt. Sen att slippa skrapa är ju inte fel.... Så hitta nån som är duktig att göra snygga montage och kör hårt! Lycka till. | |
|
Gjorde du det själv eller? Fick en prisuppgift på ca. 20.000:- för en komplett Eberspächer (montering: 4700:- och delar ca.15.000:-). Låter det rimligt och vad kostar en WEBASTO? |
|
mackan325 |
Tips för den som gillar att pilla: på returbilen i malmö (bilskrot, www.returbilen.se) står en 320 - 91 med webastovärmare monterad. Pilla loss den, betala några hundringar och ni har en komplett sats att montera in. |
| Jag la in Webasto i både 540 och 330. Fick rabatt men 20' låter i mesta laget. Vart bor du, jag fick det gjort i sthlms området. Maila mig på Asken@freebox.com så kan vi pratas vidare. | |
|
HAr hittat en ebersprächer på en skrot, en grunka under baksätet är allt jag ser, vad mer skall det finnas? |
|
|
Känner inte till i detalj, men det borde åtminstone vara nåt i motorrummet. Såvitt jag vet är värmaren installerad som en del av kylsystemet. Rätta mig om jag har fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.