AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.922

Nordenpaket Italienbilar

Hej,

Skiljer sig värmepaketet på Italienska bilar mot Nordiska ? Så kallat Nordenpaket ?

Underredsbehandling ? Är det behandlat på Italienska bilar ?

Tack på förhand
1. Ja, det kan du räkna med att det gör

2. Vet ej. Endast några enstaka bilverkare gör extra behandlingar i hamn i SWE numera. Isåfall kanske det görs redan vid fabrik, beroende på vart bilen ska levereras men det har jag faktiskt inte den blekaste om.....
Vore mycket intressant att veta så om du kontaktar BMW i Tyskland o frågar så får du gärna meddela svaret.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, värmeelement och dyligt är samma oavsett marknad (åtminstone 5-serien E39 E60).
Underredsbehandling har jag inte hört talas om att BMW gör någon extra.
Det du kan räkna med är att stolvärme saknas, annan olja i styrservot och en del småplock som ingår i "kalt-land"-utförande. Orginallarm brukar saknas på importer.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Och fortsatt råder som sagt försiktighet vid Italien-importerade dieselbilar i Örebro på samma sätt som man undviker hjärnkirurger med slaktarutbildning ;)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
An ngn anledning saknas ofta rails på kombibilarna i .it
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Gäller det en BMW? "Nordenpaketet" får mig att tänka på Alfa 156 där de uppgraderade värmepaketet bl a för den svenska marknaden.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har också noterat att Touringar från Italien ofta saknar rails...Italienarna brukar ju ha känsla för design så dom tycker väl inte railsen passar in. Själv tycker jag det är snyggare med även om jag utan vidare skulle klara mig utan dom då jag på 9 års Touringägande med rails aldrig lastat något på taket...

___
//Ulf
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Man kan ha dom som medar om man voltar, annars snurrar man bara som en kantrad sköldpadda ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.