AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
23.051

Snabba svar önskas köper troligtvis bil imorgon =)

Sida 2 av 2
16.556
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Roffa: När gjorde du en affär på Blocket senast? Att tro att det finns 20.000kr i prutmån på den redan billigaste 325iM är minst sagt naivt.

-------
//Lövet
Roffa1
Andreas: Vill minnas det var sommaren 2010 när vi köpte grabbens pedantskötta E90 (3.900 mil) 325iM-07. bilen såldes via Blocket av en äldre gentleman, kommer ej ihåg de exakta siffrorna men vill minnas bilen var utannonserad för omkring 245.000:- och vi fick loss den för strax över 200.000:- inkl splitt nya 17" vinterdäck på alufälg. Detta innebar att det fanns en prutmån med drygt 40.000:- (säljaren hade blivit erbjuden 180.000 i inbyte hos BMW)
Hmm, den har ju allt jag var ute efter dvs, alla 3 paketen + att den är svart vilket jag tycker är viktigt! Hade den varit ljusblå hade jag inte köpt den faktiskt!
Tidigare ägaren hade fått 150k för den vid inbytet, så det lär väl bli en tårta för 8k till grabbarna :-)
Men, en helrekond kostar ju lite med!
16.556
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Roffa1: Var den vid 245.000 billigast på Blocket?

Min hypotes är givetvis att den låg i det övre prisspannet vilket 325an i Västerbotten inte gör: Länk

-------
//Lövet
Roffa1
Andreas: Vid den tidpunkten och med avverkade 3900 mil så låg den mkt bra till i pris.

Vad det sedan gäller den blå 325:an från 2007 så finns det redan en pågående tråd där ägaren efterfrågar bra tips för att överhuvudtaget bli av med bilen, han får bl,a rådet att sänka priset kraftigt för att locka intressenter.

Rainmaker: Att bilfirman skulle ha bytt in bilen för 150.000 tror jag ej är helt överensstämmande med verkligheten. Tror snarare 110-120.000:-

Kan nämna att kompisen frågade om inbytespris på sin E90 335i-2009 LCI med drygt 5000 avverkade mil. Inbytespris enl listan 255.000:- (kostade ny 580.000:-) detta säger väl en del om hur lite bilfirmorna betalar i inbyte innan de lägger på allt från 30-40% i försäljningsvinst. Tror ej de tar i en bilaffär som ej genererar en vinst på minst 30.000:-
Bilhandlare har överfullt med beg bilar i sina hallar just nu. Iaf om man ska tro TV4 nyheterna. Handlade om att det var beg köparens marknad med kraftiga prutmåner just nu.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
I.o.m att bilhandlaren ska stå för div garantier är 30.000 i underkant, jag skulle snarare påstå att 50.000 kr är ett krav om bilarna ligger på ca 200.000kr

//Stefan

Mina bilar:Länk
16.556
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Genomsnittsmarginalen på en begagnad bil efter prut låg sist jag lästen en undersökning på 15%.* Några 50.000 tjänar inte handlaren per bil, glöm det.

*BilSweden eller MRF var det som låg bakom undersökningen.

-------
//Lövet
Och varför skulle blåa bilar vara billigare än svarta?!?

RBiH for life!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag skulle gärna byta min svarta mot blå:)
Ar
219
Aragon5
F30-320d
varför köpte du inte en blå från början Mats?
Hej,
Missförstå mig rätt nu men det kan bli lite "nördigt" på sådana här forum ibland!
En svart välvårdad bmw, 6700 mil på mätaren (de flesta jag kollat på har gått minst ca8000- ), comfort - advantage - dynamic paket hos en bilhandlare som jag får för 158k och tidigare ägaren varit jättenöjd med bilen gör ändå att det känns som jag köper en skitbil!

Blir lite som på kaffeforumen där vi snackar espressomaskiner och en maskin för 15k blir helt kass för att den har 0,01 mindre bartryck osv...
Att köpa bil är ju alltid lite att köpa grisen i säcken men min research på denna bil talar iallafall för att det borde bli bra hoppas jag!
Känns ibland som att man blir mer avskräckt än glad av att köpa en Bmw.

Tar gärna till mig alla råd då detta blir min första Bmw och naturligtvis inte har samma kunskap som de flesta här!
Men då jag känner mig lite nojig inför köpet skulle det vara kul att höra mer positiva saker om Bmw/e90 mm

/Ola
Yo man :D Sjukt nice bil du väljer! Den kan du köra många mil med utan problem tippar jag på :) Vi hade en E60 med samma motor och den gick 16k mil utan problem så du får en fin motorvägsvagn kan jag säga :D

Grattis!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Aragon5, svaret på varför jag inte köpte blå från början är enkelt:
Skicket i kombination med rätt utrustning och igen, skicket på den svarta jag köpte. När man köper begagnat så får man inte alla rätt. Svart är jättesnyggt på E90 men med två svarta bilar blir det väl mycket tvättande!

Till TS, jag tror att du kommer att bli jättenöjd med bilen. Advantage, Comfort och Dynamic gör att du har det nödvändigaste för att få ett trivsamt ägande. Har själv dessa paket och några tillägg till och stortrivs med vår e90. Jag kör faktist hellre 325i än vår mycket välutrustade 530i, utom om det är frågan om långkörning (>25 mil) på motorväg.

**BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Mats:Många trodde att jag menade att blå är mindre värt än svart, man vad jag menade var att efterfrågan på svart är större vilket gör att de blir mer lättsålda och därav kanske man kan få mer. Om det finns bara en spekulant på min blåa BMW och jag MÅSTE sälja så kommer jag överens med honom men om det finns fyra spekulanter på min svarta BMW, då kanske jag kan begära det jag vill ha.

Rainmaker: precis som jag sa till dig innan så är det svårt att genom en forum få råd om en bil. Vissa tycker t.ex. att utan xenon är bilen värdelös andra tycker att den måste ha xenon. Du kan inte heller gardera dig mot problem för att det kan dyka upp något som är unik för just din bil.Det enda du kan göra är att se till att köpa en bil som har varit välskött.
Den bil som du ska köpa tycker jag är ganska okey med den information som jag fått hittills. Själv föredrar jag faktiskt lägre miltal än högre årsmodell.

Det är trots allt BMW och de flesta BMW-ägare är nöjda med sina bilar. Jag hoppas och tror att du oxå kommer att tillhöra denna skara.
Tjena,
Nu är bilen inhandlad=)
Fick den för 158k dvs 11k mindre än begärt!

Det som var riktigt positivt var att den var mer utrustad än vad som stod i annonsen, stora klimatanläggningen, aux-ingång, pdc, lädersportratt mm =)

Gått som en klocka från Ängelholm till Göteborg, och hoppas den fortsätter att göra det!
Var lite svårt att hålla 120 bara, utan att jag märkte det låg jag i 150 flera gånger ha ha...

Tack till alla som supportat!

/Ola
Upptäckte nu när jag skulle hämta min halsduk i bilen att det lyste ljuskäglor under handtagen!
Lägger till belysningspaketet med, inte helt livsviktigt kanske men det var rätt snyggt när hela bilen lyste upp =)
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Grattis Rainmaker, det som är viktigast av allt är att man är nöjd med sin bil och försätter att vara det varje gång man sätter sig i bilen.

Går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder var det trasigt från början.
Rainmaker din bil bara ger och ger :)
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Grattis till bilen, Rainmaker! Hoppas du kommer vara nöjd framöver med den!

Jag bytte från en nästan likadan 325i E90 -05 i november när jag köpte min 335i. Den hade då gått ungefär lika många mil som din. Bilhandlaren sålde den vidare efter lite drygt en vecka för 174K, så det låter som ett bra pris på din.

Jag var mycket nöjd med den under dom dryga 3 år jag hade den. Enda problemet jag hade var att en liten skruv inne i airbagen i ratten lossnade och låg och skramlade, så jag fick byta den. Sen hade jag automat och den kändes nog lite väl slö på låga varv, men det var ju bara att kompensera med en lite tyngre högerfot hehe! Motorn låter ju rätt fint på högre varv så det gjorde inte så mycket!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.