AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
23.052

Snabba svar önskas köper troligtvis bil imorgon =)

Sida 1 av 2
Hej,
Som rubriken antyder kommer jag nog köpa en bmw 325i e90 imorgon på
Börjesson´s bil i Ängelholm!
Bilen är en 05-a som gått 6700 mil.
Sportstolar, xenon, klimat, sportratt, mm

Har pratat med tidigare ägaren som varit mycket nöjd med bilen + att alla servicarna är gjorda på bmw.

Tror ni det blir ett bra köp???
Är nojig som fan faktiskt!

Bilens reg nr: WYM 017

Tacksam för snabba svar då jag åker imorgon!

/Ola
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Är det bilen som du undrar om den är bra så vet du nog vad du kommer att få för svar eftersom du ställer frågan på BMW-forum.
Men om du vill veta om bilen är prisvärt så ska du ange priset så att vi kan jämföra.

Japp,
har prutat ner den från 169k till 162k, kan säkert få ner den till 158k vilket jag tänkt erbjuda!
Blir orolig av allt man läser här bara, får en bild av att ventilerna, lyftarna, bränslepumpen mm kommer rasa på vägen hem ;)

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Eftersom du köper bil hos en seriös bilfirma gäller väl konsumentköplagen. Om det finns några dolda fel som fanns vid köpet måste väl verkstan åtgärda dom kostnadsfritt om de inte kan bevisa att du orsakat felet inom 6 månader efter köp ? Sedan finns ju IF tilläggsförsäkring för beg bilar typ blockets beg försäkring. Vet dock inte om det går eller om det är lönt att ta den vid köp av firma då konsumentlagen gäller.

Att den är välservad låter lovande för skicket men några konktreta råd är svåra att ge utan att ha kollat på bilen själv. Men om mätarställningen är riktig så borde det inte vara några allvarliga grejer. Den har ju gått lite och det är inte någon speciellt gamal bil.

BMW 4 Life
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Så är självklart inte fallet. Det som du läser här, eller andra forum för den delen, så är mestadels folk som har problem med bilen och söker lösning. Det är sällan man kommer och skriver hur nöjd man är.
Jag har haft Många BMW och inte haft problem med en enda. Är bilen i bra skick och som du säger så har förra ägaren varit nöjd med bilen så tror jag inte att det blir något problem för dig heller.
Även priset verkar vara bra för att vara från en bilhandlare.
Jag säger bara lycka till till en bra bilköp. Våra mera kunniga forummedlemmar kommer nog att upplysa dig mer snart.
Ja, det var ett bra pris för att vara bilhandlare tycker jag!

Anledningen till prutningen var ett par mindre stenskott fram + i vindrutan vilket han tyckte borde bytas så småningom men absolut inget akut!

Försäljaren har iallafall varit snabb på svara & är trevlig än så länge iaf...

Har 1-års garanti eller 1000mil, så det ger ju lite trygghet iaf.

Börjessons bil verkar vara seriösa tycker jag!

Tack för svar!! =)
Roffa1
Länk

Den saknar M-pkt samt mkt annat, ser sparsamt utrustad ut. (tomhylsa)
Dessutom den allra första versionen av E90. skulle nog råda dig att kolla efter rost på den nedre insidan av dörrarna inkl baklucka o motorhuv.

Jag hade nog personligen letat vidare efter en mer utrustad E90-2007 med M-pkt inkl 18" M-fälgar,osv. kostar ungefär samma pengar på Blocket.
Roffa1
Då ser väl den här betydligt trevligare ut (förutom antal avverkade mil) tror ändå den är ett bättre köp då du går upp två årsmodeller samt får M-pkt inkl 18-19" fälgar samt en gedigen utrustning från fabrik. Tror du får loss den blå 2007 för exakt samma pengar.

Länk
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Roffa1, du jämför privatperson med bilhandlare. En blå med en svart. Det är stora skillnader.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
05a, betyder det att den har 2,5 liters sexan?
Roffa1: Vadå tomhylsa? Bilen som Rainmaker är intresserad av har både Dynamic-, Comfort- och Advantagepaket.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Är blått mer eller mindre värt, eller vad menar du?
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag tycker att svart är en mer eftertraktad färg, vilket gör att den är lättare att sälja.
Roffa1
Visst, är det väl en viss skillnad mellan privatköp o bilfirma. Hade den blå 2007 stått utannonserad hos samma bilfirma så hade den istället kostat ca: 195 - 210.000:-
Vad det sedan gäller garantier så täcker Blockets begagnatförsäkring en hel del.
Gäller i sex månader från köp.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Den är inte riktigt en 07:a.
tillverkad: 2006-09
trafik: 2006-10-05

Vilket innebär att den är 1år-3mån äldre en den TS visade.
Och precis som du sa borde din kosta ca 195 hos bilhandlare vilket betyder mer än 30 laxar jämförd med TS:n.

Är det då så mycket bättre?
Roffa1
Rainmaker: finns det skinnklädsel i den svarta 325:an? eller bara vanligt tyg?
Undrar likaså om den har stora klimatanläggningen? konstigt att det ej finns några interiörbilder. Tror den blå 2007 behåller sitt andrahandsvärde betydligt längre än 2005:an. (trots milen)
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
M-paketet kan man nog klara sig utan, då år det bättre att få ett
njurbälte med när man köper bil. Vägarna är alldeles för dåliga
numera med alla potthål och sniklagningar.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
krika: vad är njurbälte för nåt?
Roffa1
Rainmaker: Har du redan köpt bilen. den är bortplockad från bilfirmans hemsida?
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag tror han har reserverat den.
Roffa1
Då firar de väl med gräddtårta hos bilfirman, ca 40.000:- i ren vinst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.