|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag går i köpartankar och har varit och provkört denna 530dT. Priset är väl inte det lägsta men det är en premium selection-bil så det medför ju lite garantier. Bilen kändes helt ny som den ska göra vid 6500 mil. Jag har inget emot att växla själv men tror ni det blir ett stort minus vid försäljning om 3-5 år? Länk Annars då? Vad anser ni om utrustningen? Jag saknar ISOFIX fram, dvs jag kommer inte kunna ha barnstol fram men annars är jag ganska nöjd. Vi har snart en nyfödd och en två-åring. Kommer det att funka? Jag mottar tacksamt att svar/kommentarer. | |
|
Ser fin ut. Men vad kostar en sådan att skatta? Det står att den är svart men den ser mörkblå ut.. |
|
|
Carbonsvart är i gränslandet mellan blå och svart... Svårt att veta hur det kommer att vara med manuell när du ska sälja. Merparten av spekulanter vill nog ha automat men utbudet är ju också störst för automatare. Vänder man på det så blir det väl så att de som vill ha manuell inte har så stort utbud och då kanske din bil bli attraktiv. Ser fin ut på bilderna, hyffsat med utrustning M-sport, panorama, skinn, navi, drag. Du kan eftermontera nyckelavstäng till airbag höger fram men det kostar 8-10.000kr och du får då inte Isofixfästena. Står själv med en nyinköpt E61 och har en tvååring som idag sitter fram i vår E39. Kommer förmodligen att ha båda barnen bak då det känns sin ett enkelt sätt att spara dessa pengar. Priset är väl ok men borde kanske ner lite, har inte full koll på 530d... ___ //Ulf |
|
|
skatten ligger runt 4000 kr/år. Färgen är Carbonsvart (som är blå i dagsljus). Den är väl specifik för M-paketet, tror jag. Saknar den något i utrustningsväg son ni anser är ett måste? |
|
|
Såg att lastnät/insynsskyddet saknades på bilderna. Om du köper bilen så se till att få med detta. Kostar ett antal tusenlappar att köpa ett nytt. ___ //Ulf |
|
|
Ja, 8000-10000 känns surt för att fixa nyckelavstängning. Det får bli båda ungarna bak. Jag håller med om priset... Det måste ner lite om det ska bli affär. Tack för synpunkterna hittills! Programmer - Är du nöjd med din nya 550? Inte helt fel med 367 hk i familjebilen, antar jag :) Jag måste säga att 530d kändes ganska mycket snabbare än min 3,0i X5. |
|
| lastnät/insynsskyddet satt i bilen vid provkörningen så det borde inte vara några problem | |
|
ez_ric: förutom de 100 milen jag körde med bilen hem från Tyskland så har det inte blivit mer än ett par småturer. Väntar på att ursprungskontrolen ska bli klar så jag kan boka tid för regbesiktning. Men av det jag kört så gillar jag bilen skarpt inte bara för motorn utan som helhet. Har ju haft flera E39:or och det känns som en uppgradering helt klart. Håller väl med de som anser att E39 i vissa delar känns mer solid men jag tycker ändå att E61 har en hög kvalitetskänsla åtminstonde efter facelift som vi pratar om här. Tror säker du kommer att bli nöjd med en E61, sen om det blir denna eller någon annan återstår ju att se. ___ //Ulf |
|
|
Nyckelavstängning finns visst på alla dem bilarna. Titta på gaveln av instrumentbrädan så ser du den. Jag har inte heller isofix fram, men det behöver jag inte heller för den större stolen (2 åringen). Baksätet finns det på båda sidorna. Som någon nämnde, manuell låda på den stora dieseln är inte eftertraktat när du en dag ska sälja den. Dem allra flesta sådana bilar är utrustade med automatlåda. Färgen på lacket är sjukt snyggt, jag har själv den och den är hur snygg som helst när solen skiner på den. Utrustningsmässigt är bilen kanon, bara att den saknar insynsskyddet, automatlådan. Jag gav inte mycket mer för min 535d som är av samma miltal och årsmodell/uttagen-datum , så priset är lite högt tycker jag och då har jag ändå comfortstolar, större motor, automatlåda mm mm. Den är riktigt snygg men saknar lite grejer. Men det är vad jag personligen tycker, alla har vi olika önskemål och tankar. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Herr.Bayer: Detta är inte standard utan är utrustnings kod 470 vilket kostade ca. 900kr vid nybilsköp. 470 Barnstolsfästen ISOFIX ISOFIX-fäste i framsätet med avstängning av air-bag via nyckel. Obs. Endast i kombination med 459-Elektrisk stolsinställning vid val av 481-Sportstolar fram Att du har nyckelavstängningen men inte Isofixfästena låter ju konstigt men det är ju fullt möjligt att tidigare ägare gjort just denna eftermontering för då får man inte fästena. ___ //Ulf |
|
|
Lite skumt att den är tagen i trafik i April 2008 men står som årsmodell 2007. Möjligen kan det säga en del om hur svårsåld den blir. En 530D m_sport borde inte varit svårsåld 2007 tycker man. Denna saknar Whiplash skydd väl? |
|
|
Nja skatten ligger närmare 7k på en 530dt, inte 4 som nämns tidigare. Ser jättefin ut, men skall ju helt klart ner en tia i pris, minst, med tanke på manuella lådan som också nämns tidigare. Dizzy69 |
|
|
Har kollat runt lite gällande skatten och det skiljer en hel del på samma årsmodell och motortyp faktiskt... från 5.400-6.800:- så det lönar sig ju helt klart att kolla upp just den bilen man tittar på och jämföra lite. Skumt det där.. Dizzy69 |
|
|
Bilen i annonsen har en skatt på 4276kr/år. Det finns ju inget regnr i annonsen men det står CO2-utsläpp så den vägen kan man hitta skatten. ___ //Ulf |
|
| Jag har en 530dT 2007 LCI och betalar ca 4400 per år i skatt för den. Det borde ligga i samma härad på denna.. | |
|
Det intressanta är ju ändå varför det skiljer så otroligt mycket på likvärdiga modeller... Dizzy69 |
|
| Programmer hann före.. :) | |
|
Mittåt, ni har så rätt så rätt. En 2007 med tillverkningsår 2006 släpper ut ca 25 g mer per km än en 2007 med tillverkningsår 2007, därav skillnaderna, roddigt värre. Hittade en 2007 touring (2006) 530xd på blocket.se med årsskatt på 6.989:- (dragkrok iofs)... En otrevlig fälla att gå i. Dizzy69 |
|
|
det verkar som det blir affär. jag har fått ner priset en del. Rapporterar mer utförligt när allt är påskrivet och klart. enligt fordonsstyrelsen är skatten 4024 kr/år. kan det bero på att den togs ut 08? |
|
|
Som Programmer skrev tidigare, hemligheten sitter i utsläppen. (oftast...)Tansportstyrelsen, vilket skämt! (kanske man skulle ha som signatur?) Grattis till en jättefin kärra! Dizzy69 |
|
|
jag lovade attt avrapportera och här kommer det: 530dT -07 LCI Carbonsvart Naturbrunt läder M-sport Panoramaglastak Navigation Dragkrok Helljusassistent 6600 mil Premium Selection bil, dvs 1 år/2000 mil garanti. Slutpris: 285 000 kr ink. beg. dubbade vinterhjul 17' BMW aluminiumfärlgar Hakkapelitta 5 För övrigt är jag toknöjd med bilen hittills och den går som en dröm. Bästa bilen jag haft. Väghållningen med M-sport-chassit är mycket bättre än jag kunde tänka mig och det är faktiskt riktigt bra fart i bilen orginal. Den manuella lådan är underbar att använda jämfört med den manuella låda jag hade i min tidigare X5:a. Längtar till nästa långkörning! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.