AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.626

Koppla slutsteg till högtalarna

Gee
Var är bästa att koppla slutsteg till original stereon för högtalarna? Om man kollar realoem så verkar kabelstammen för högtalarkablarna sträcka sig ända bak bakom CD-växlaren skulle man kunna ta och koppla på låg/högnivå omvandlare här och sedan ansluta dom till slutsteget?

Har dessa även kontakt med högtalarkablarna? Vill helst slippa dra nya högtalarkablar
Gee
Ingen som vet? Någon borde ju ha bytat då original förstärkarna är så dålig, eller folk byter huvudenhet?
El
89
El Toro
320d E91
Finns många bra steg från tex DLS, Kicker etc... som tar högnivå in och dessutom slår på när dem känner av att det finns ljud signal = du behöver ingen remote kabel.
Ljudsignalen tar du genom att skarva inkommande kablar från huvudenheten till original steget.
Själv kommer jag att köra med ett Kicker steg, men bara till en baslåda då.
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Jag köpte ett liknande steg som det du skriver om El Toro. Eller rättare sagt köpte jag 2 st likandana.
Sony steg på 1200W - 500rms, med högnivå ingång.
Helt perfekt om man vill slippa sätta i en ful ickebmw stereo i bilen.

I och med att jag köpte 2st har jag en till övers nu, så skicka pm om du är intresserad.
Helt nytt i kartong och med garanti är det i alla fall =)

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
El
89
El Toro
320d E91
@ Gustav, jag har redan ett Kicker steg som jag tänker använda.
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
Jo det förstod jag, var väl snarare menat till Gee men de kanske är lite väl kraftfullt om han bara ska ha det till att driva högtalarna...

Gee
Gustav Är det ett 4 kanals steg då?
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
Nej det är 2 kanals men det har ett s.k. "Dual Mode System" där man kan koppla in höger och vänster högtalare + subwoofer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.