AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.353

Start stopp funktion funkar bara ibland

Do
3
Dominus
320i touring -08
Har nog lite problem med min auto stopp funktion, den funkar bara om motorn e varm och jag precis startat bilen. Då funkar den bara när jag har kört sakta, kommer jag över typ 20 km/h slutar den fungera, har jag nÅgon konstig inställning eller vad kan de vara?

Tacksam för svar.
/ Robin
Beror väll på hur varmt/kallt det är ute.. På våran 120d funkar den bara ner till 3+ tror jag. Så nu när tempen går lite upp och ner hela tiden så kanske den funkar vid olika tillfällen... bara en fundering

MVH
Tropix
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Mm stämmer. Systemet tar hänsyn till de omgivande parametrarna, t.ex. temparatur, hur mycket klimatanläggningen måste jobba osv. Enkelt uttryckt så stoppas motorn då det är "värt" det.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Och absolut inte över 20 km/h :)
Mi
1.167
Micleg
Står en hel del i bruksanvisningen om alla undantag.
Do
3
Dominus
320i touring -08
Jo jag har läst igenom de mesta om de, men just de att den bara funkar lite ibland. Får väl se om de blir bättre med tiden och värmen.
Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Kör en 318D och för mig fungerar Start/Stop funktionen på samma sätt. Det måste vara minst 3+ och motorn måste vara varm. Innan dess stänger den inte av bilen.

Enl säljare på BMW kan man även uppleva samma sak när det är väldigt varmt ute pga att den inte ska stänga av fläktar osv...

---------
Over and out.
Mi
1.167
Micleg
Den anpassar sig till förbrukningen i bilen. Har t o m varit med om att den startar efter en stund när jag stått stilla.
Do
3
Dominus
320i touring -08
De har jag läst att den startar efter en minut typ just för att batteriet inte ska belastas för mkt.

De är ju en hel vetenskap bakom denna funktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.