|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag skall antagligen skaffa ny bil och undrar lite grann vad forumet tror om de färger på bilar som kommer att gälla de närmaste 3 åren. Vita bilar har ju varit väldigt poppis och är ju snyggt men kommer den trenden att bli omodern som den blev på 90-talet? Skall man satsa på den alltid klassiska svarta? Åsikter emottages gärna | |
| Köp den färg du vill ha. Svårare ska det inte vara. Så länge du inte köper en bajsbrun ;) | |
fredde 7 |
Svart är ju skitsnyggt alltid...men jäkligt känslig....På en bruksbil hade jag kört på ngn av alla storsäljare som silver, bronz/brun,,blåsilver o.s.v. Solidröd är ett klart alternativ för mig...Imolaröd? kan det bli bättre...... |
|
Silver är jag personligen sjukt trött på. Har haft en bil i färgen silvermetallic, och när jag sålde den sa jag "aldrig mer silver". Men smaken är som baken. Personligen gillar jag ljus inredning i kombination med blå, svart, stålgrå, vit eller röd bil. Var nere i Geneve på bilmässan för några veckor sedan, och där var det mattlack som gällde oavsett kulör. Såg några bilar i Geneve som också var mattlackerade och de såg redan tämligen slitna ut trots att det var nya modeller. Mvh Martin |
|
| Jag är inne på min andra silvermetallic bil och jag valde den för att damm och smuts syns mycket mindre på denna färg. Mattlack tror jag är en övergående trend. | |
|
Mattlack är kanske inte nödvändigtvis övergående, men är nog en trend som aldrig kommer att slå speciellt brett (den som läst skötselråden för BMWs "frozen-lacker" förstår nog varför...). Vit funkar nog fortfarande, och nu kommer många tillverkare med rätt sköna metallicvita (bla BMW). Annars har ju olika nyanser av koppar/brunt varit poppis ett tag, och även lite mer skrikiga färger, men de lär ju aldrig få något brett utslag. Färgskalan från svart till vit ligger väl i topp som vanligt, tillsammans med några blåa nyanser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.