AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.122

Hur ser trenderna ut inom bilfärger?

do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Hejsan,

Jag skall antagligen skaffa ny bil och undrar lite grann vad forumet tror om de färger på bilar som kommer att gälla de närmaste 3 åren.

Vita bilar har ju varit väldigt poppis och är ju snyggt men kommer den trenden att bli omodern som den blev på 90-talet?

Skall man satsa på den alltid klassiska svarta?

Åsikter emottages gärna
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Köp den färg du vill ha. Svårare ska det inte vara. Så länge du inte köper en bajsbrun ;)
fredde 7
Svart är ju skitsnyggt alltid...men jäkligt känslig....På en bruksbil hade jag kört på ngn av alla storsäljare som silver, bronz/brun,,blåsilver o.s.v.
Solidröd är ett klart alternativ för mig...Imolaröd? kan det bli bättre......
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Silver är jag personligen sjukt trött på. Har haft en bil i färgen silvermetallic, och när jag sålde den sa jag "aldrig mer silver". Men smaken är som baken. Personligen gillar jag ljus inredning i kombination med blå, svart, stålgrå, vit eller röd bil.

Var nere i Geneve på bilmässan för några veckor sedan, och där var det mattlack som gällde oavsett kulör. Såg några bilar i Geneve som också var mattlackerade och de såg redan tämligen slitna ut trots att det var nya modeller.

Mvh Martin
Jag är inne på min andra silvermetallic bil och jag valde den för att damm och smuts syns mycket mindre på denna färg. Mattlack tror jag är en övergående trend.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mattlack är kanske inte nödvändigtvis övergående, men är nog en trend som aldrig kommer att slå speciellt brett (den som läst skötselråden för BMWs "frozen-lacker" förstår nog varför...). Vit funkar nog fortfarande, och nu kommer många tillverkare med rätt sköna metallicvita (bla BMW).

Annars har ju olika nyanser av koppar/brunt varit poppis ett tag, och även lite mer skrikiga färger, men de lär ju aldrig få något brett utslag. Färgskalan från svart till vit ligger väl i topp som vanligt, tillsammans med några blåa nyanser.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.