AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.190

rapport: bensinförbrukning

Sida 3 av 3
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Min spis vill i snitt ha 0.87 på landsväg om man håller igen på gasen lite (dvs endast +10 på alla hastighetsbegränsningar). Det är väl helt ok men sanningen är den att åtminstone jag inte kör så.. så i realiteten med en del stadskörning ligger förbrukningen på 1.2 till 1.3...
Åker med 245/35-20...och automat.. kan kanske förklara en del av törsten?

Bug
-Schnitzerbumse med lite extra flås-
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wolv: Ja du, skulle inte vilja säga att jag "lider" av blyfot - mer att jag njuter av blyfot! :P Dessutom blir det mycket korta turer/stadskörning vilket ökar förbrukningen ganska dramatiskt... Ska du köra din roadster under vintern? Med hardtop? Hamann har en otroligt snygg hardtop som heter "Hardtop II". Se här: Länk

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
DanneZeta: Jag njuter också av blyfot! :)
Jag har redan en hardtop (vanlig orginal), men den är ju inte så supersnygg som den som fanns i din länk.
Vet inte om det blir någon vinterkörning eller inte, men det lutar åt inte...det finns ingen antispinn på bilen bland annat. Fina vinterdagar kan det ju funka iofs....Svårt beslut det där! Körde du din på vintern?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wolv: Originalhardtopen är inte på något sätt ful - tvärtom! Hardtop på en roadster ser ganska fräckt ut tycker jag. När det gäller vinterkörning så hade jag min bil avställd men ställde på den i februari i år då det var exeptionellt fint väder, som du kanske kommer ihåg. Jag blev dock överraskad en morgon då det hade snöat ca 5 cm. Körde bilen omgående till garaget där jag förvarade den under vinterhalvåret. Det var väldigt slirigt med dom nya sommardäcken, ändå hade jag ASC+T på min 2.8'a. Att köra en M-roadster med vinterdäck utan ASC+T på vinterväglag är nog inte att rekommendera. Har du en annan bil så använd den. Något av det roligaste med en cab är ju att ställa på den till våren när man haft den avställd ett tag, det får man ju inte uppleva om man kör bilen året runt... ;)

Här har du lite info/bilder om min senaste bil (den törstige besten...): Länk

Ps. Rolig läsning i din dagbok - keep it up! =) Ds.

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
DanneZeta: Tack för berömmet, kul att du läser den :)
Jag tycker att en roadster är snudd på snyggare med hardtop faktiskt! Men inte lika kul att köra.
Jo, det blir nog att ställa av den skulle jag tro. Men den ska ut och rulla så tidigt det är möjligt! Vi har ju en bil till - VW Jetta CL med 75hk. Upphetsande värre :)
Mycket fin 540 du tycks ha hittat!! Det blir nog en sån eller möjligtvis M5 nästa gång det byts bil i vår lilla familj (2 pers)! Jag hade orientblåmetallic på min förra bil (E39 528), ganska jobbig lack va? Men snygg...

Nu är det dags för roadtrip. Vi hörs nästa vecka!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.