|
|
|
|---|---|
|
Har i felsökningen om varför min parkeringsvärmare inte startar när bilen är avstängd börjat fundera på om det är dåligt batteri som hindrar det. Efter att ha sett en annan post här med bild från DIS som visade historiken över batterispänningen bad jag BMW här i V-ås att kolla det när jag hade den inne på service idag. Det visade sig att det är orginalbatteriet som sitter i sen bilen var ny för 7 år sen och spänningen ofta har legat mellan 30-50% av max. Detta trots att jag mest kör långsträckor på ca 10mil (enkel väg till jobbet) samt laddar då och då med en CTEK-laddare. Jag bad då att få prisförslag på ett batteribyte... 4600kr!!!!! Varav 3500kr för batteriet!! Är det BMW som saltar priset kraftigt eller kostar ett 90AH AGM-batteri så här mycket? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Batterilagret tar 2495 för ett AGM DECA 95AH/900CC. vilket är rimligt pris. Notera att det måste kodas in till batteriövervakningssystemet om batteriet inte håller exact samma specar när det gäller Amptimmar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.