|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyser, så har det löphjul som sitter på AC-kompressorn pajat... Frågan är då, om man kan köpa detta löst eller om man åker på en hel kompressor...? Har kollat runt lite, men inte lyckats hitta enbart hjulet.... Tacksam för svar. | |
|
Menar du själva magnetkopplingen? Kolla här, de har mycket lösa delar: Länk Kopplingen brukar gå att köpa löst. Vad är det för fel på den? |
|
|
Tackar! Det som har hänt är att det har blivit ett jätteglapp, mellan det "lilla" hjulet som sitter på axeln o kompressorn, som i sin tur sitter på det hjul som remmen sitter på. Dessa har lossnat från varandra.... |
|
| Då är det frihjulslagringen i magnetkopplingen som är slut. En ny koppling som gäller. Vet inte om de går att pilla isär och byta lager. | |
|
Tackar för svar... Du verkar hajja vad det är frågan om =) Ska det sitta någon slags "gummidämpning" på hjulet? Det ser ut som om nåt fattas.... Lagret glappar lite, kände på det innan... Ska man vända sig till BMW, om man nu inte får tag på grejerna nån annanstans...? |
|
| Nej, det är bara torrlameller och en elektromagnet som drar ihop tryckplatta och lamell. Kolla vad det är för kompressor och hör med t.ex. firman jag länkade till. Såg att de hade bara listat kopplingar till äldre 7-serien där, men de kan kanske fixa. | |
|
Detta fel hade jag på min 740, förvisso en E32 men troligen samma konstruktion. Min tråd som beskriver detta: Länk mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.