|
|
|
|---|---|
|
tjena, har skaffat en 328 coupe årsmod - 95 som alla vet?! så är de automatiskt upphissning och vise versa när man öppnar och stänger dörren. men när jag kör och de kommer ett lite hårdare gupp så hoppar rutan ner, precis som att man öppnar dörren fast den är stängd. är det ett vanligt problem på dom här? har även en kompis som har samma problem, fast värre än mig. går de åtgärda på något simpellt sätt? tacksam för snabba svar! :) | |
| Kolla dörrkontakten, det är antagligen den som är problemet, eller så är det hur hela dörren är justerad. | |
| Okej! vars sitter den kontakten? sitter den vid gångjärns sidan eller på andra sidan? | |
| Kontakten sitter vid låset på B-stolpen. Bakom bygeln så att säga... | |
|
Okej, tack för svaren! |
|
| Den sitter i låsbygeln nedför B-stolpen.. eller hur man nu ska förklara.. | |
| Då var man inte tillräckligt snabb :) | |
|
Nja...kontakten sitter inte i b-stolpen..den sitter i låskistan i dörren. Testa att smörja med 5-56 och motionera låskläppen, brukar göra så den fungerar någon vecka till.... finns en tråd hur man gör när man byter den..det är relativt enkelt och brytaren kostar bara ett par hundra om jag inte minns fel. Mvh |
|
| Är rätt säker på att i de nyare E36 så sitter den på B-stolpen iaf. | |
|
är helt säker på att jag bytte denna Länk nr 15 Mvh crille |
|
|
Jo men det är inte den som styr rutan mig veterligen....tror den du länkar till har med centrallåset att göra....möjligtvis används båda till rutstyrningen (tex om bilen är låst är rutstyrningen kanske inaktiverad) Om du pillar på kontakten i dörren så åker rutan upp/ned iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.