|
|
|
|---|---|
|
Trots att min bil ej är till salu kommer det folk som vill köpa den. Detta är ju kul iochförsig, men nu börjar jag bli less på alla 'bud'. Hur kan någon resonera så att en bil som kostade ca 380' ny för tre år sedan skall kosta 180' nu med 4.900 'oskruvade' mil på mätaren och toppskick? Har sett 'syndromet' här på forumet också där en del personer skriver i stil med: 'Jag har sett en sådan som du har för XX tusen mindre. Varför skulle din vara värd mer?' Skall alltid den billigaste bilen vara måttstock? Köp den bilen isåfall alla ni 'prisjägare'. Självklart vill man göra en bra affär, men ett bilköp är oftast en kostsam historia oavsett hur 'bra' affären är. Bättre att satsa på den finare bilen tycker jag personligen. Sådär. Nu har jag fått ur mig det *pust* Någon som vill kommentera? Inga bud på min bil tack, jag skall ha kvar den :-D Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
|
>>Erito Du får inte en spänn under 300' från mig iaf ;D //Marin |
|
|
Marin: Du är en hård förhandlare... skall vi säga 301' då? :-D Måste nog ändra min signatur till 'Allt är till salu!' |
|
|
Är det speciellt förvånande att alla vill ha den vara de köper så billigt som möjligt. Få personer om de ransakar sig själva beter sig så då de själva ska köpa bil..... /Simon |
|
| Det jag menar är att få personer är okritiska och inte ens försöker pruta på priset/få med mer utrustning när de köper bil. | |
|
simon_en: självklart pruta och försöka med en bra deal, men att alltid ta den billigaste bilen som 'måttstock' är fel tycker jag. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Man får dock inte glömma bort att annonserade priser inte är det samma som vad bilen egentligen säljs för. Vidare så gäller det att skilja på privata säljare och bilfirmor. | |
|
Erito: När man räknar på tjänstebilar så är det vanligt att man räknar att bilens värde halveras efter 3 år, varför skulle detta inte gälla din. En ny bil köper man som privatperson (är det en tjänstebil är det en annan sak...), om man tycker sig ha råd med att ta den STORA värdeminskningen i förhållande till den känsla som det är att få "speca" och ta ut en ny bil. Att din bil faller till mellan 180'-200' på tre år kan ju inte komma som en chock för dig..??? Köpte nyligen en Z3:a -99, fullutrustad med mycket options och jag gav inte ens i närheten av halva nypriset, då hade min bil gått ca 6000mil.... Dessutom så kommer du ju att behålla din bil, så varför bryr du dig om ett ev försäljningsvärde..?? / Ingenjören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.