|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag undrar lite över hur jag kan få lite bättre och trevligare ljud i stereon i min E39 Touring? Är Buisness CD i den original. Kan man bara byta ut högtalarna i dörrarna och bak till lite vassare grejer? Eller krävs det större operationer? Är inte intresserad av någon baslåda i bagaget eller stort slutsteg då jag behöver behålla bagage utrymmet. | |
|
Att byta högtalarna hjälper en hel del men räcker inte hela vägen hem anser jag. Släng ut reservhjulet och lägg i en liten sub med slutsteg så blir det helt OK. |
|
|
Jag kör med detta i min 523ia e39 sedan och det spelar helt okej. väldigt svårt att få bra ljud i bmw Huvudenhet Alpine CDA-117Ri med rattstyrning Framsystem Kicker KS502 5,25" kit Baslåda Kicker SoloBaric L5 12 tum baslåda Slutsteg JBL GTO14001E mono 1500w Kondensator LANZAR LQ19CAP Hatthylla Kicker KS5250 5,25 tum |
|
|
Bara byta huvudenheten gör mycket, sedan ett lättspelat 5,25" kit i orginal positionerna borde räcka för de flesta Alpine CDA-117Ri som huvudenhet då den har USB, ipod styrning och 24-bitars DAC Länk Ett DLS Nobelium 5.2 kit till det kanske. Vet dock inte hur stor volym den 5.25" trivs i. Länk |
|
|
Tack för tipsen. Men huvudenheten vill jag inte byta då det förstör hela panelen invändigt. Inte snyggt. Men kan ju börja med att byta lite högtalare iaf. Får kolla på det. |
|
|
Det finns snygga BMW orginal adapters som du kan byta huvudenheten i utan att förlora något estetiskt. Länk #6 på denna bild är helt ok då möstret passar listerna |
|
|
Hej Jag lånar tråden lite då jag nyligen köpt en 525 -03 sedan och tycker att ljudet är för tunt och bra mycket sämre än i min förra e46a som iofs hade H/K ljudet och nu är det standard. Men till min fråga. Har någon köpt bavariansounds utbytes högtalare till e39? Nöjda? Länk |
|
| @BaNaN85 Kan man andvända multiratt knapparna om man byter ut huvudenheten? | |
|
Ska finnas adapters till det men det är nog inte alla spelare som stödjer detta. Plus att det verkar ganska dyrt, kanske går att hitta billigare på ebay Länk |
|
|
Jag skaffade en sån adapter och en huvudenhet. Har även bytt 5,25" högtalarna bak/fram då fick man ett betydligt roligare ljud. Bild på min installation: Länk Tanken är väl att jag ska klä plasten i nått liknande orginal listerna. |
|
| Har någon köpt högtalar kittet från Bavariansounds? Finns det något annat kitt som fungerar plug and play? | |
| kabel till rattstyrning gick på nästan 1000 till min bil/ Henrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.