|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur man får bort baken/ bakspoilern på en BMW 528 e39 touring? Ska montera backvarnare å tänkte ta bort baken för att borra å montera sensorerna. Mvh Robban | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan du nog hitta här. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Är det inte bättre att köpa lister med färdiga hål för sensorer? eller alternativt borra i listerna som sitter där nu. På så vis slipper du ta av hela bakre stötfångaren. | |
| Vet ej. är de lätt att dra elen då in t skuffen? Tänkte köpa en satts på Kjell & co med borr å sensor och summer med 4 pip lägen för 250 kr | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ganska enkelt och snabbt att ta bort bakstötisen, dock fanns det nått dold låsning här under om jag inte minns fel. hade men inte kommit på utan TIS. Länk Dock kan det vara bra att vara 2 när man ska hänga tid den igen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okej:) Tack för alla svaren:) | |
|
Original sitter dom i listerna. Ska du sätta dom i själva kofångaren så får du även borra ur aluminium från den underliggande stötfångaren. Därimot bakom listerna är det redan plats för pdc sensorer. Du kan enkelt bara peta lös listerna så ser du hur det ser ut. Ta en bred spårmejsel och tejpa på lite packtejp framtill så du inte repar lacken och sprätta sen lös listerna. Jag lyckades utan problem att dra elen utan att hänga lös plast kofångaren. Jag tyvärr dom nog att sätta pdc sensorerna i plasten i stället för i listerna så jag försöker bara bespara dig samma misstag. Borren du får med är antalgligen inte tillräckligt djup för att klara att borra igenom den veckade aluminiumen och då får du mer och jobb än du tänkt dig. Dessutom slipper du "förstöra" plasten. alltid lättare att byta lister om något går fel. |
|
|
EDIT: denna mening vart oläslig:D "Jag tyvärr dom nog att sätta pdc sensorerna i plasten i stället för i listerna så jag försöker bara bespara dig samma misstag." Jag satte tyvärr pdc sensorerna i plasten i stället för i listerna så jag försöker bara bespara dig samma misstag. |
|
| Okej får ta å kolla de först då:) tack för tipset!:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.