|
|
|
|---|---|
|
Jag och min sambo köpte en bmw 525i touring -94 för ett tag sedan. Dagen efter åkte vi till ett centrum en bit bort, låste bilen med nyckeln i dörren och då blev också larmet aktiverat. När vi sedan ska åka hem igen och låser upp bilen så börjar det tjuta och blinka, ja larmet går. I samban med detta tar batteriet slut i larm nyckeln (det är en nyckel med två knappar på som man låser och låser upp i dörrarna med och larmar/larmar av med knapparna. Sen är det en annan nyckel som bara går till tändningslåset) Vi lyckas inte stänga av larmet och eftersom vi inte lyckas med det(inte heller efter batteribyte och upprepade försök med allt vi hittat tex initiering osv osv osv) fick vi koppla bort batteripol för att sedan bogsera hem bilen. Nu står den där den står. Känns som att vi har provat ALLT. Men larmet går och startspärren gör ju sitt. Vad kan man göra? Bilen går sönder ordentligt snart, tyvärr. :( Vill inte lägga ut allt för mycket pengar heller med tanke på att den var billig att köpa. Snälla säg att det finns någon klok som kan hjälpa oss? MVH //MadGun | |
|
är det orginal bmw larm som sitter i bilen? isåfall sitter det en dosa under baksätet där man tar ut ett chip och gör något med.. har läst det på internet.. du bör hitta det lätt om du googlar.. har du ett larm som jag har på min bmw e34 (eftermonterat) car guard så måste du hitta en knapp som slår av larmet ( jag har min under ratten) men då måste du ha alla dörrar stängda och fönster upphissade innan du trycker på knappen och då ska larmet stängas av. det är även viktigt att du använder huvudnyckeln till din bmw eftersom det är den enda nyckeln som kan kringå larmet. |
|
|
Ja, det är ett orginallarm. Tack för svar. Ska kolla upp det nu i helgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.