AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.467

Suget efter m5 e60 börjar bli stort!

m5race
Hej har letat ett tag nu men utbudet är inte stort i mina hemtrakter. Vågar man köpa en 05a som ej har lådan utbytt på garantin? Är det vanligt att dom pajar? vet någon nått nämnvärt om dessa?

mvh

Länk

Länk
Ba
328
Basilika
E39 530im
den första är prisvärd o hyffsad låg miltal. Det är oxå den jag skulle valt om jag vore spekulat. Har själv kollat på annonsen ett par ggr o man blir sååå sugen =) Vad det gäller lådan så har det inte inträffat många fall att de rasar, men kopplingen får man byta efter 10k mil då det tar mkt stryk från det stora motoreffekten (vad har du får körsätt? aktiv, lugn?). Lycka till
m5race
Den andra jag länkade till har fått lådan utbytt enligt ägaren vore ju inge kul om den pajade men det kanske inte är nån fara. Att man får byta lameller hör ju till på en sån bil... Håller med om att den första lockar mest verkar seriös! Mitt körsätt är varierande men vill påstå att den mestadels är lugn.. Hoppas den är kvar nästa vecka då jag ej hinner titta på den denna helg..
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Tycker den första ser lite väl låg ut eller? Import också antar jag om det nu spelar någon roll.
Lycka till med letandet!

Mvh Mathias Länk
m5race
Mathias, är du nöjd med din hur är ägandekostnaderna i jämförelse mot e39an? Säg till om du är intresserad av att sälja din! ;)
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Jag är supernöjd! I mina ögon så finns det inga andra alternativ.
Men den är ju inte speciellt billig att äga. Skatt 5100:-, försäkring 12300:-, och så drar den ju runt 1,6-1,7 per mil. Men JÄVEL vilken bil att gå!! Är som dag och natt jämfört med E39:an, och den går inte dåligt!!
Blir nog inte till salu än på ett tag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.