|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som gäller till våra cabbar till sommaren, man vill ju inte ha allt för mycket vägljud när man åker öppet... Är Michelin Pilot Sport 3 något att ha, det råder ju ganska stora meningsskiljaktigheter om däcken... eller vad får man för andra "premium" däck med en budget på ~8000:- när fokus ska vara på lågt vägljud. | |
|
Valet för mig står mellan Bridgestone Potenza S0001 och Michelin Pilot Sport 3. Jag valde bort Continental, men kan nu inte minnas varför, kanske fanns modellen jag valt inte i den storlek jag ville ha. Jag hade även med Hankook Ventus S1 från början, men de var inte tillräckligt mycket billigare för att väga upp de sämre testresultaten. Just nu lutar det åt S0001, verkar klara sig överlägset bäst på vått underlag, och är dessutom några hundringar billigare per däck. |
|
|
Jag var länge inne på Hankook Evo 12, men dessa har ett mönster som gör de väldigt högljudda sägs det.. :/ |
|
| Blev Pilot Sport 3 :) | |
|
Skall byta däck till våren. Ett omdömme Michelin Pilot Sport 3. Var det som du tänkt dig ett ok däck? |
|
|
Om man ska vara kritisk.... så nja... kör man lite "hårdare"(inte bana med "aktivt") ;-) så var de lite för mjuka "vridstyvheten" var sämre än de RFT-däcken som var på... men, de är betydligt tystare och mindre spår känsligare, så jag är iaf. ganska nöjd ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.