AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.529

Snygga till alu-listerna interiört

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Någon som har tips på vad man kan ha för medel till att torka/putsa interiör alu-listerna med så det inte ser randigt eller kladdigt ut?
///M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Använder BMW:s interiörmedel eller helt enkelt en droppe diskmedel i vattnet.
Och microfiberduk både lätt fuktad i ovanstående och eftertorkning med torr duk.
Detta brukar inte ge några synbara rester för mig.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Tackar för tipset, det blir en sväng till BMW imorgon och köpa BMW:s interiörmedel.
///M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns ju lite olika varianter på alu-lister och i ett par bilar så har det funkat bra så som Sail beskriver. Har aldrig testat BMW's medel men väl andra. I min 530 med dessa lister Länk så blir resultatet aldrig riktigt bra med detta tillvägagångssätt. Listerna blir flammiga.

Förra sommare när jag stod i kassan på Bauhaus så sålde dom burkar med våtservetter för olika ändamål och en sort var just för rostfritt och aluminum. Produkten heter Q-wipes och är väl i första hand tänkt att användas på köksprodukter (kyl, frys, etc) i rostfritt men jag köpte en sådan för att testa på listerna i 530'n. Det funkade över förväntan och listerna var finare än på flera år. Man använder våtservetten för att ta bort smuts, fett och annat. Sedan efterpolerar man med en mikrofiberduk eller frottehandduk.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.