AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.086

Oljelampa/batteri lampa...Skumt

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
I morse när jag skulle till jobbet med M5an åkte ca80km tändes plötsligt röd batteri lampa samt röd oljelampa.Stannade omedelbart och provade att starta om bilen då var felet borta.olja finns då den är ny servad och olje tempen kan inte ha hunnit bli allt för varm då det hände ca 7-8 min efter jag starta bilen..
Det jag la märke till att batteri lampan lyser ca halv sekund när jag slår av tändningen och ska ta bort nyckeln.Har inte upplevt att batterin är dålig bilen startar ju alla gånger utan problem,sen har inte bilen bettet sig konstigt heller..
Har läst en del nu finns folk som har råkad ut för liknande grejer så som Eml,abs lampor pga dåligt batteri osv men upplever inte riktigt att jag har samma typ av fel...
Finns det nån som har råkat ut för samma sak,lite tips hjälp skulle uppskattas vart ska jag börja leta felet
mvh
zcooter
Kan vara generatorn som inte laddar som den skall, laddreläet har fått fnatt, byta kol. Är mina tips
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hmm tack för tipset skall kolla upp det i så fall..Kan det inte va så enkelt att det är batteriet som är dålig?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag förstår att batterilampan lyser ifall nu generatorn är kass men varför lös oljelampan fattar jag inte riktigt..
zcooter
Inte jag heller, är ju 2 helt skilda fel kan jag tycka!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.