|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt mig en E39 525 och börjar vänja mig vi detta=) Frågor dyker väl ganska ofta upp så här i början, så även här. Jag har Buisness Stereon och den stänger av sig med 20 minuters intervall! Sjukt störande, efter det sätter man på den, den startar med en gång med exakt samma inställningar och samma ställe (om man lyssnar på cd) som vid avstängning. 20 min senare är den död igen! Någon som vet varför?? Hittar inget i manualen? Tack på förhand för hjälpen=) | |
| Jag har samma bekymmer, vad är knas? Slutsteget pajj? | |
| Känns som om stereon inte får tändningsström? Det går ju att ha stereon igång i ca. 20 minuter med tändningen avslagen, sedan bryts strömmen (för att inte batteriet ska laddas ur om man glömmer stereon på)... Stängs stereon av och på med tändningen? | |
| Min Stereo måste jag alltid stänga av manuellt. Kanske den knasar p.g.a min inkoppling av slutsteget bak i bilen..... | |
|
Hej! Tack för svar=) Stereon stängs varken av eller på med tändningen... Det låter ju som att detta kanske kunde vara en orsak. Jag har varit ikontakt med BMW verkstad och de har aldrig hört talas om något liknande, de ville att jag skulle lämna in den för felsökning och då ta en slant för det... Jag har valt att avvakta med detta. Hur skulle ett sådant är tändnings-strömfel kunna uppstå till stereoenheten? Någon ide på hur det kan fixas? MVH |
|
|
Här talas det om någon säkring vid batteriet: Länk |
|
|
Har samma knas med min Business CD i min E39 -02. Men min stänger av sig 3-4 min efter tändningsfrånslag. Jag att kvar o kollade ett par gånger :-) Följer tråden med spänning.... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Det visade sig vara precis den säkringen som Ljungstrand länkar till. Min säkring "såg" hel ut, men var trasig. Bytte den, så nu funkar radion som den ska :-) Billigt.... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
| Yes! Jag hade samma fel, nu är det löst! | |
| Kul att det löste sig! | |
|
Hej . Jag har en X3 E83 -08 Med exakt samma problem. Var exakt sitter säkringen som löste erat problem? Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.