|
|
|
|---|---|
Gee |
Min försäkring har gått upp med nästan 1000kr det senaste året och undrar vad era ligger på? Vilka bolag etc? Jag har en 330Ci -03 och den kostar mig 7600kr om året nu. stod i 6800kr så sent som förra sommaren. har BMW Originalförsäkringar. |
| Mycket som spelar in hur stor premien är, ålder, kön, postnummer, osv... | |
Gee |
Jo visst är det så men alltid intressant att jämföra |
|
Hel eller delkasko? Tycker sådana här jämförelser inte säger något, eftersom det beror på så många faktorer. Blir ingen vettig jämförelse. |
|
Gee |
Jag tänkte bara höra med andra som kör samma bil vad dem betalar sen att där alltid finns en massa olika parametrar som spelar in är ju självklart, tycker ändå att det känns klart intressant att höra. |
|
betalade 18500 kr första året för min gamla 330 i göteborg genom trygghansa som då var billigast för mig... året efter fick jag ner den till 12000 hos aktsam |
|
|
Helförsäkring, 26 år gammal, Sthlm, ca 11 000 per år. BMW Originalförsäkring 330Ci -00 |
|
| Lånar tråden lite då jag kommer att köpa mig en 330 cab inom en snar framtid. Har kollat runt lite på försäkringar, och BMW-originalförsäkring verkar ju hittills billigast. Däremot blir jag inte klok på hur det kan skilja sig flera tusen per år mellan en manuell och automatare av samma årsmodell. Att en 03 dessutom är 5000 billigare än en 02 begriper jag inte heller. Och det är just 03an. Kollar man på 04 hoppar priset upp i nivå med 02... Tycker änna att det är lite skillnad på 7400 och 12700 per år för en nästintill likadan bil. Hur är det för er? | |
Gee |
Det har inte varit import mot icke import du har kollat? Där skiljer priset avsevärt |
|
Grejen är att det inte finns så mycket logik i detta utan de verkar gå stenhårt efter statistik förutom de tidigare nämnda parametrarna. I ditt fall TruckerMagnus kanske det är så att det smällts och stulits fler 02or än 03or helt enkelt och man går på den kostnad man haft på resp modell. Man bör alltid revidera sina försäkringar varje år så det som sagt kanske skilja oerhört inte bara mellan bolag utan även från år till år på samma modell. |
|
| De två 03 var svensksålda, den ena automat och den andra billigare manuell, skiljde faktiskt bara en enda siffra i regnummret, men ändå 5000 i försäkringskostnad. Får la hoppas att jag hittar en 03a med manuell låda när det är dags att slå till då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.