|
|
|
|---|---|
|
Jag har uppmärksammat en hel del stenskott från framhjulen upp på tröskellådorna, framskärmar samt även nederdelarna av framdörrarna på min F11:a. Jag har åkt på nordiska friktionsdäck, vilka samlar på sig en hel del småstenar mellan alla sajpningar. När man kör iväg åker de flesta av dessa stenar naturligtvis av. Problemet är bara att design har gått före funktion avseende F10/F11 i detta fall. Framskärmar samt "tröskellådor" viker av innåt mot framhjulen. Detta innebär att det blir fritt fram för stenar att åka upp på sidan av bilen. Så var inte fallet med min E61:a där jag aldrig upplevde samma problem. Jag har kontrollerat övriga bilmodeller och har inte funnit någon annan där nederdelen av skärmkanten sitter så långt in i förhållande till framhjulen. Har åkt med hjul under vintern som breddar ungefär likadant som orignalhjulen. Tacksam om ni andra kan kontrollera hur det ser ut på era bilar. I övrigt såg jag att det inte finns några stänkskydd till bilar med M-paket! På nedanstående bil ser man tydligt hur mycket av framhjulen som går utanför karossen. Se bilden snett bakifrån. Länk! | |
|
har ej fått min bil ännu , dock så undrar jag om stänkskydd/-lapp , finns det inte ens att köpa (ej på lager) , sa till säljaren om detta men han sa inget om att det inte gick att ordna därför frågan mvh Bert |
|
|
Vilken dimension på hjul & däck ? NN/ |
|
| Enligt prislistan finns det inga. Dock har det förhoppningsvis plockats fram även till M-paketet. Dock har jag inte upplevt på mina senaste bilar att stänkskydd fram varit nödvändiga. På E61:an fick jag aldrig några stenskott på sidan av bilen. Tycker inte att en bil ska "kasta" upp stenar på karossidan. | |
|
Tror även att en faktor är de svåra vintrar vi haft vilket gjort att vägarna är fruktansvärt dåliga och mycket småsten ligger på vägbanan. Tycker det smällt ofta på framrutan eller någon annanstans.. //Robban |
|
|
Har köpt en F10 alldeles nyligen och blev lite paff när jag såg hur mycket stenskott det var på underkanten av framdörrarna, det är ju en liten feldesign måste man tycka... Tyvärr såg jag inte alla stenskott när jag köpte bilen...haha |
|
|
"Tyvärr såg jag inte alla stenskott när jag köpte bilen...haha" Missade det roliga i den historien.... /J.I. |
|
|
Ja, speciellt roligt är det inte....mer ett ironiskt skratt med tanke på hur noga jag kollade lacken och trodde jag hade koll på alla stenskott.. Men vinklingen av nedre dörrkanten gör ju att man nästan måste krypa för att se om det är stenskott där och det gjorde jag aldrig.. Någon som köpt stänkskydd fram?...de kostar ju ingen förmögenhet vad jag kan se, kan inte hitta någon bild förutom bak och där behövs de ju inte.. Ser de ok ut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.