|
|
|
|---|---|
|
Hallå gubbars ! Bilen i fråga är en BMW e61 2007 (ej lci) Har införskaffat mej: Lci strålkastare beg Lci baklyktor beg BMW ombyggnadssats för ledningsmatta och kontaktstycken Som jag förstått så behövs inte Ljusstyrenheten bytas då jag redan har den nya typen? Då är de väl bara en programmering som kvarstår antar jag? | |
| Du har kollat vad en programmering kostar? | |
|
Ingen aning.. Ska se vad dem tar i veckan hos återförsäljaren så jag återkommer ;) Tydligen är det bara en programmering efter att ha läst flera andra forum :) slippa den dyra kostnaden att byta ljusstyrenheten iallafall! |
|
|
Intressant. Berätta gärna hur det gick. |
|
|
Hittade ett kanske något billigare alternativ till dem med den äldre ljusstyrenheten (tillverkat tidigare än 06/09) för att slippa byta den. Detta med adapterkablage och boxar. Länk För min del blir nog programmering som är avsevärt billigare. 150dollar i US enligt forumsläsning men den summan kan ju varierar från ÅF till ÅF. Som sagt jag kommer skriva vad hela kalaset går på när allt är färdigt :) (ca 10500:- för alla lyktor för e61 från ebay inkl ombyggnadssats plus programmering) |
|
|
Så där gubbar!... 1000:- tar dem för programmeringen :) Bara få tid att klippa å klistra in ombyggnadskittet någon helg innan bokad tid! |
|
| Spontant hade det kanske varit bättre att köpa en LCI direkt eller...;) | |
| haha.. :) ja visst fan hade de vart de :) men då när jag letade bil så va de 04-05 som var aktuellt.. tills jag fick tar på en gubbe som sålde sin 07a för samma pris :) ville bara bli av med den pga nybilsköpet av en ny m5 touring så han sänkte sig 60k för snabb affär | |
|
här för er som är elektronik kunniga och vill montera LCI baklampor med egentillverkad Bruce Miranda box för ett par ynka hundra spänn! Länk Byggde delvis med detta schemat till mina baklysen med vissa modifikationer som filter för lampcontroll mm |
|
|
Här är en PDF på installationsmanual för bmw ombyggnadssats till LCI lyktorna Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.