|
|
|
|---|---|
|
Läste om att folk snodde sidospeglarna på lite lyxigare bilar i tidningarna för ett par månader sen men kunde aldrig tro att min e39:a kunde vara intressant. I morse var de dock borta både för min bil och för en e36:a som stod ett par bilar bort. Är detta vanligt, de kostar väl inte många kronor på begagnatmarknaden? Hur ska man göra, känns som om jag köper nya plockar de väl dem om några månader senare? | |
| Ska du köra utan annars? Du får väl ett par beg för max 500ing. | |
| Är det inte de rundare M-speglarna kan det väl inte vara annat än sabotage från någon som kanske bara har en cykel eller nåt.. | |
|
Självklart får jag fixa nya, men förstår inte riktigt värdet i att plocka dessa.. Tänkte mest kolla ifall det är vanligt i sthlms-området? Det är inte sabotage eftersom bmw-bilen framför hade blivit av med sina. |
|
| Ej riktat sabotage kan nog drabba flera bilar. Det vanligaste när till synes lågt värderade saker försvinner är väl att det är någon som har behov av kemiska substanser i blodomloppet. | |
|
Är det hela speglarna eller bara spegelglaset dom tagit? Många E39 har ju aut avbländbara speglar och dessa är svindyra nya vilket gör att det finns en begagnatmarknad för dessa spegelglas. ___ //Ulf |
|
|
Det är bara spegelglaset de har tagit. Däremot så vet jag inte om det är aut. avbländbara speglar, har inte tänkt på det (har bara haft bilen nån måndag...). Går det att se det, antar att det var extrautrustning? Hittar inget angående det på utrustningslistan jag fått från BMW. |
|
|
Om det inte står på utr listan så hade du det fömodligenen inte. Vad jag förstått så är det olika storlek på vanliga och avbländbara så det går inte att uppgradera bara genom att byta glas. Dock är det väl så att det low life som är ute och plockar spegelglas inte kan se skillnad och dom kan väl även få en lite slant för ett standardglas gissar jag. Tyvärr är det så att dom bara tar några sekunder att montera bort och ingen risk med larm som löser ut så risken med denna sysselsättning är väl ganska liten. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
2900 st kostar ju avbländingsbara och runt tusenlappen beggade på ebay. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| För ett par veckor sedan blev jag också drabbad av spegeltyranterna. Även BMW:n som stod framför mig gatan. Men inga av de andra bilarna på gatan av andra märken drabbades. Sedan fick jag höra då jag va inne för att köpa nya glas att 27st andra BMW-bilar drabbats samma helg. Efter att monterat nya speglar så beställde jag IF:s stöldmärkningskit och etsade sedan in regnummret i speglarnas nederkant. | |
| låter som en bra ide, även om jag är rädd för att de inte ser stöldmärkningen när de plockar dem på natten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.