|
|
|
|---|---|
|
har köpt en 530d ,2011 , vill ha råd om vinterdäck på 18tums-fälgar ,skall jag köpa rftdäck eller ej samt vilket märke fungerar för er , mvh bert | |
|
Jag har skippat RFT däck på 3 av mina hitils 3 ägda BMW bilar, då dessa däck är stenhårda att köra med, låter mycket och spårar konstigt. Jag har 2 punkterings skum flaskor ifall något skulle hända och dem flaskorna vara till hjälp. Har även en liten 12V kompressor att pumpa med om det skulle krisa. Jag är nog inte helt ensam om att skippa dessa RFT däcken bland killarna o tjejerna på forumet. Jag kör med 245/45/18 Michelin X-ice vilket är underbart och riktigt bra däck, men tyvärr aningen för mjukt. Jag fick låna en bil med GoodYear Ultra Grip och va riktigt överraskad över vilket bra grepp jag hade med dem. "Riktiga män kör diesel" |
|
| måste hålla med förgående talare.är de sämsta skitdäck jag har varit med om.skillnaden mellan vanliga o rtf-däck,är som natt o dag.så jag avråder dig. | |
|
tackar för bägge inläggen om rft , avvaktar ifall någon fler vill tycka till innan tråden får "somna"in mvh BERT |
|
|
Jag har inga vinterdäck än till min men kommer ej att köpa RFT utan det traditionella. Har på en annan bil också haft Michelin X-Ice 2 och det är ganska bra däck men som Herr Bayer skriver så är dom lite för mjuka. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.