|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla. Jag tog fram bilen ur garaget efter vintern nyligen och efter ett tag började centralllåset att strula. Det funkar några gånger men sen brinner säkringen av. Jag hade ut batteriet på laddning nån dag innan det hände så jag tänkte ifall det kunde ha något med det att göra. Kanske låsen är tröga att vrida runt då bilen inte har använts på ett tag? Det gäller en 328i -96 Är väldigt tacksam för svar då jag inte är så duktig på el. Med vänliga hälsningar | |
|
Hur har det gått när du bytt säkring? Smäller den med en gång eller du kan fibbla med den ett par gånger då också innan den smäller? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Jag hade exakt samma fel, då var det ett kärvande lås till bakluckan som gick trögt och fick säkringen att bränna. | |
|
Efter säkringsbyte kan jag låsa och låsa upp. När jag sen ska låsa bilen igen har säkringen brunnit av. Har funderat på om låsen kärvar. Bilen har ju stått oanvänd hela vintern. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får koppla ur en enhet i taget och prova dig fram till var felet ligger,annars kan ett diagnosprogram typ carsoft tala om var det är fel är. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.