AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
786

E34 bit av framrutelisten lös

Jag upptäckte att en liten bit av listen (eller en liten fristående list) på min framruta är lös. De sitter på höger- och vänstersidan av framrutan, och ser liksom ut att skola sitta intryckt i den "stora" listen upptill. Denna fladdrar loss när jag kör, och den verkar inte gå att snäppa fast liksom.
Är det någon som vet hur jag får fast denna?
Jag hittade inte delen på realoem tyvärr, så jag kan inte illustrera..

--
Markus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har samma problem, de båda listerna (höger och vänster) sitter fast med en gemensam "plastskruv" mellan dem. Att den fladdrar beror på två saker;

Plastskruv saknas, och då bör bägge fladdra !

Listen har gått sönder i framkant och saknar just den "öglan" som ska sitta
fast under plastskruven !

Jag bröt nyligen sönder min plastskruv och konstaterade att flärpen på listen var av, därför fladdrar den i vinddraget. Det går att fixa till listen, superlim + en liten plastdetalj man själv tillverkar för att bygga upp flärpen igen så den kan sitta fast under skruven.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Va? :P

Framrutelisten består väl av 3 delar, en höger, en vänster samt en liten metallbit som skarvar dom i mitten.

Eller vad pratar ni om?
Jag ska ta en bild, det blir nog betydligt lättare då :)

--
Markus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Japmax, det är möjligt (beror kanske på årsmodell) men den lilla metallbiten ger inte upphov till något fladder så den är lite ointressant i sammanhanget i så fall !
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Har jag sagt det? Jag undrar vad ni pratar om för plastbitar då alla mina fönsterlister fram är av metall och består av dessa tre delar jag nämnde.

Jag har förstås utvecklat min tanke och funderat om ni menar dom två stora täckplasterna som ligger under rutan. Men jag får inte in din beskrivning där heller..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.