|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, nu när man ska dra fram pärlan så hade tydligen kopplingen gått sönder under vintern. Visserligen hade jag bilen stod utomhus, men jag tycker det låter sjukt ändå. Så 9300kr blir första prislappen på denna vår/sommar. Får se om jag kommer över förra årets nota på 15k. | |
| Ajfan, låter riktigt skumt! Vad fick du för symtom? | |
|
Kopplingen blev lika lätt att trycka in som luft, och så stannade den inne. Så vad mekanikern sa var att en packning gått(så oljan runnit ur) samt att kopplingen var trasig... |
|
| Kopplingscylindern som är trasig! Hela kopplingen ska inte behöva bytas.. | |
| Kolla med en annan mekaniker om du inte kan skruva själv. 9300 är riktigt dyrt tycker jag. | |
| Betalade 6500:- för en komplett koppling och arbete. | |
|
Skruva själv är uteslutet då jag inte orkar/har tid med så 'stort' projekt just nu. Han snackade något om Kopplingscylindern också, att även den var tvungen att bytas ut... Hur kan jag lättast kolla att han verkligen bytt ut hela kopplingen när jag får tillbaka den, så han inte blåser mig? :S |
|
|
Håller med FredrikN!Är nog bara kopplingscylindern som har kastat in handduken! Kan ej kosta många pengar!! Klabbarparn |
|
|
Du ber att få den gamla i den nyas kartong. Kolla sedan upp nr på tryckplatta och lamell för att se att de stämmer med vad som ska sitta på en M3. Be honom också visa vad som var fel med den gamla. Säg detta nu innan du ska hämta prylarna så han inte kan slingra sig med att påstå att allt är slängt... |
|
| fungerade kopplingen när du ställde undan bilen så ska den INTE bytas. Det är bara kopplingscylindern alternativt några ledningar som behöver fixas. Om han verkligen sagt att kopplingen (tryckplatta/lamell) är trasig så ska du nog söka en ny mekaniker :) | |
|
Ringer imorgon då delarna skulle komma imorgon och säger att jag vill ha den gamla som bevis på att han bytt. Och ja, kopplingen fungerade klockrent innan avställning :/ Känns som jag blivit lite lurad på förhand såhär, men får han inte fram min trasiga koppling så betalar jag inte en krona. |
|
| Med lite tur så har ni bara missförstått varandra! | |
| Har han skruvat ner lådan? Eller chansar han bara på att det är kopplingen som är slut också? | |
| Han hade skruvat ner det igår/idag. Ringde och sa vad kalaset skulle kosta och vad som skulle bytas ut. | |
|
Behöver inte vara ett stort läckage för att kopplingen ska bete sig på det viset. Har den sedan stått hela vinterna så hinner den troligen tömma slangen och cylindern. Slangen till kopplingen sitter högt i bromsvätskebehållaren och blir nivån bara lite under max så blir kopplingen sådär. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Nu är den klar, hämtar den imorgon. Då får vi se hur trasig kopplingen är... :S Ska ta bilder så får vi se hur det ser ut :S |
|
|
Hur gick det med detta? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jadu, imorgon vet jag. Då jag ska hämta bilen vid 10.00 Jag kom dit in stampandes och frågade om jag fick hämta bilen i torsdags, men då hade en packning gått som dom såg i torsdags morse, så dom fick riva ner skiten igen och fixa det. (utan extra kostnad) Så jag återkommer imorgon alt. Söndag med hur det gick... Känner en djup och skum känsla med allt. Det är nog sista gången jag går till den verkstaden :( |
|
|
Då har jag fått tillbaka bilen. I vilken ände ska jag börja... Kopplingen var inte slut, men på väg att nötas ut och då byttes den i förebyggande syfte. Så jag förstår honom lite nu, men ändå så ska väl jag ha det valet. Inte att den måste bytas :( Delar; 4000kr Jobb; 5300kr Och på något vänster så låter det som man "missar" en växel när man lägger i 2:an. VÄLDIGT irriterande och opraktiskt samt slitage(?). Jag åkte tillbaka och frågade vad för fel det var. Han sa att dom inte rört något med växellådan och att det var så innan. Så sa han även att dom kan byta drevet till 2ans växel som skulle lösa problemet. Min fråga då, är det inte syncringarna som är dåliga, för när tvåan är i, så funkar den ju bra...? (Jag är långt ute på djupt vatten, så jag sväljer ju i stortsett vad han än säger) Så det blir att hoppa över 2an tills jag får min nästa lön då jag inte har råd att laga den två gånger på en månad! :/ (Ber om ursäkt om jag skrivit dåligt på någotdera, men jag är väldigt arg för tillfället. Nästan så jag säljer bilen och köper mig en 240.) |
|
|
Låter som att du har haft otur och fått tag i ett misshandlat exemplar. Hoppas det löser sig! Mvh. Richard |
|
| Jag tycker snarare att det låter som du har fått tag i en dålig mekaniker! Att pedalen går i botten beror på att slavcylindern är slut och det har inget att göra med kopplingen i övrigt. Åk till en annan verkstad för utlåtande innan du gör något mer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.