AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Bilen bara dör vad är felet

Er
155
Erkan
318is 94
Hej
jag har haft bilen avställd i 1,5 år startat den med jämna mellan rum inte kört med den på ett tag.

Idag när jag skulle köra lite med den så gick det bra första 15 minuterna sen när motor`n blivit varm så dog den hela tiden om inte jag tryckte på gas pedalen.

jag ska ställa på den snart några tips vad jag ska göra innan på ställningen förutom olje byte.

Tacksam för svar

mvh Erkan
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Gissar på att "tomgångsmotorn" har kärvat ihop, det är detalj 7 i denna länk:Länk

Plocka bort den, spraya 5-56 in i hålen där slangarna är anslutna. Därinne finns en fjäderbelastad slid som skall röra sig fritt mellan ändlägena då man vickar lätt på motorn. Detta har hänt mig med både BMW & S**B, efter rengörning har man perfekt tomgång igen.

/Stefan
Otto:

Har själv E46:a och tänkte på. Det är inga problem att duscha in lite 5/56 där eller? Tänkte på om man skulle duschat in lite i förebyggande syfte. Bara smort lite grand.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Er
155
Erkan
318is 94
Otto ser man delen när man tittar i motor huven.
Är det lätt att plocka bort den.

tack för hjälpen
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Erkan: Ja titta på bilden, delen ser ut som ett stort "ficklampsbatteri" med 2 slangar & 1 kabel anslutna. Den bör synas då du tiuttar på motorn (ev. sitter det kanske någon plastkåpa över, känner inte till 318).
Clintan: Nej, det är inget som tar skada. Lite 5-56 smörjer så sliden har mindre chans att kärva.

/Stefan
Otto : Tackar.

Erkan: Minns inte riktigt på E36:an , men på min E46:a sitter den brevid Relä-dosan där säkringsdosan vart placerad på E36:an.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.