|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte snart in och serva min bil inför sommaren, c:a 300-400 mil kvar. Jag ska byta olja och bromsvätska sedan står det "kontrollbesiktning" och "kontroll av avgasvärden" Vad innebär det och vad kan det kosta? När jag lämnade in bilen på service i höstas gjordes någon fordonskontroll som kändes helt onödig, b l a kollades slitage av bromsbelägg och M-bilar tog ganska bra betalt för det tycker jag. Vad kan det kosta att byta bromsvätska? Bilen är en bmw 325iT -06 | |
| Känns som lite onödigt att kolla, men visst kan det vara lönt också beroende på när du ska ha din vanliga besiktning. Då får du kanske svar redan nu om något är vajs och kan fixas till innan ordinarie besiktning. Ang bromsvätske byte tar det väl Max 10 minuter, men de har väl sin Tim taxa och tar betalt för det. | |
| MAX 10 minuter på ett bromsvätskebyte? Inte för att det tar speciellt länge då men det låter väl lite optimistiskt... | |
|
Ja, det känns lite onödigt, förmodligen betydligt dyrare än bilprovnings besiktning. Varför gör man kontroll av avgasvärldena? |
|
| Den kontrollbesiktning som BMW gör kostar ca. 1600 kr/tim och det tar kanske en 20-30 minuter. Sen om det är något som måste bytas/fixas så tillkommer ju det oxå. Isf är det bättre att låta bilprovningen göra den kontrollen för 200:-. I bästa fall behöver du inte ens betala det, om inget är fel så blir ju bilen godkänd och kostar inget mer än vanliga besiktningsavgiften. | |
|
Nej att låta dom göra en kontrollbesikning skulle kännas som att kasta pengarna i sjön....helt onödigt. Varför gör man en avgaskontroll? Vad kan en sådan kosta? |
|
|
GE: :) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.