AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.402

Mercedes E-klass coupe

Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
Då är det dags att byta ut BMW'n och jag har kikat en del på en E-klass coupe AMG 11.
Jag kommer av naturliga skäl då jag bor i Norge se efter en 220 eller 250.

Själv gillade jag komforten och jag tycker den ser riktigt bra ut i vit och med panoramataket.

Vad har ni att säga om denna kärra?

Det jag har att säga om den är att det är en förbaskat snygg bil. Otroligt läcker i vitt med AMG paket. Dock är det fortfarande bara 5-växlad automat till 220, iofs inte hela världen men lite old-school när det finns en fin-fin 7-växlad inom huset.
Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
OK, är det så illa gällande lådan? Gäller det 11:orna också?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja...och man vill inte ha en surrig (ja) fyra i en Merca-kupe av rang heller - satsa på en 350, om möjligt!
AMG-pkt, eller åtminstone Avantgarde är ju ett måste också ja.
En 350 CGI kostar mer än en miljon SEK i Norge, så jag skulle nog också välja ett av de mindre motoralternativen... Dock skulle jag välja sedan framför coupe. Coupen bygger på den äldre plattformen som används för C-klassen (trots namnet).
Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
Håller med angående motorn men som Alex här skriver så kan jag bara inte motivera merkostnaden med den ekonomin jag har. Vill verkligen ha en coupe och vill inte vänta på nya 3-serien och därför tycker jag Mercan känns intressant.
Har fått ett pris på en E250 coupe 2010 för 649 000 NOK. Ink AMG, Bluetooth, GPS, Panorama.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Enligt uppgift (i engelska tidningen Mercedes Enthusiast, mars 2011) skall 7G-lådan komma till sommaren till E-caben. Torde väl gälla E-coupen också.

Den är helsnygg i vitt, AMGpaket och panoramatak! Skulle dock välja till de 5-ekrade AMG hjulen (4100kr extra i Sverige) i stället för de 6-ekrade som ingår.
iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
Yes, 7G-lådan kommer till 2012:orna. Lev aug/sep vid beställning i juni. Även ny telematik. Ny Comand.

Varför ska man köpa en E Coupé? Samma platta som gamla C, som dessutom spottat ut en C Coupé nyligen, ca 100 000 SEK billigare än E-varianten.

Om man har 500k. En E Coupé CDI 220 eller en F10 20d?
iMike: för 500k kan man väl få en fin 330d coupe och det hade varit mitt val
iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
Men den kommer väl först 2012/2013.
Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
Jag gillar E coupen men snackade med Mercedes här i Oslo i fredag och han sa att om ca 3 veckor finns c klassen där så man kan få se den. Ska avvakta till dess och se.

För 500 000 Sek hittar man ingen 330 coupe i Norge dessvärre plus att jag tycker den börjar kännas lite åldrad och jag vill inte vänta på den nya heller så.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Kolla på den MB:s tyska site www.mercedes-benz.de. Där kan du nu konfigurera och se bränsleförbrukning, mm med nya 7-växlade lådan.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Måste du ha en ny bil? Jag kollade själv lite på E-klass coupé, och kunde konstatera att det är en fin bil, men inte så mycket att bli upphetsad över. Faktum är att jag tycker att sedanen är snyggare och mer harmonisk i proportionerna.

Fastnade istället för en knappt använd E 63 AMG -07. Ungefär samma pris, naturligtvis en äldre modell, men ytterligt välutrustad och med 514 hk. Kombinationen av diskret utseende och superbilsprestanda tycker jag är oslagbar. Har haft bilen i ett par veckor och har aldrig haft roligare bakom ratten.

AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.