|
|
|
|---|---|
|
När jag slår på parkeringsljuset så lyser vänster inre lyse lite svagt samt höger blinkers. Är detta ett fel eller är det helt korrekt. Vet att en del jänkarbilar brukar ha på detta sättet Inga fel i övrigt. | |
| Din parkeringsljuslampa på höger sida är trasig. Då tar blinkerslampan över och lyser istället. Om du byter lampan får du parkeringsljus på båda sidor och blinkerslampan släcks. | |
|
Jag har ungefär samma problem på min 530-01:a. Höger angeleye lyser inte och har jag parkeringsljuset på lyser bara blinkerslampan på den sidan. Vänster fungerar perfekt. Är det bara en lampa till båda "ringarna"? Mvh/Linde. |
|
| Ja det är en lampa. Om du filar ner smältpunkterna på lamphållaren kan du köpa en Ba9s-lampa för 20:- i.st.f. hela hållaren på BMW för ett par hundra. | |
|
Det är nr: 4 på den här bilden som är trasig. Länk Reservdelsnummer: 63126904048 Jag böt min för ett par veckor sedan, köpte ny på Bmw och det gick på ca 250:- |
|
| Men om man pillar isär det. 4 så sitter det en vanlig 10w glödlampa med tidigare nämd sockel med bajonettfattning. Då spar man ett par hundringar.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja det är en minihalogenlampa ingen vanlig glödlampa. Philips 12082 eller Osram 64113. Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Nu var du noga ;) Philips och Osram är bra val om man inte snart vill byta igen... | |
| OT: Är ju petad som pro så om du ser det här Hasso tror jag du kan vara väl lämpad att bistå: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.