|
|
|
|---|---|
| Har haft en bil ståendes på gatan i vinter och förutom all rost som kommit vill jag tacka Uppsala Kommun som har låtit snöröjjaren på trotoaren pressa in min högra tröskel. | |
|
Trist för dig. Själv tycker jag det är riktigt drygt med alla som envisas med att parkera efter vägen så inte snöröjningen fungerar. Jag vill kunna åka till min parkering men eftersom det står bilar efter vägen hela tiden så blir vägen aldrig plogad och mitt underrede slår i alla isfåror i vägen. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jo det är störande, vi har haft borttagning av snö 2 ggr i år men då har jag iaf flyttat på bilen. | |
|
Se till att flytta bilen då och då till plogade gator! Har du en bil du är rädd om så är det väl inget besvär? Eller är det för jobbigt? Är det kommunens fel att det kommer snö eller? Eller vet du inte om att det åker runt plogbilar på vintern? Kommunen kanske skall sätta in en annons? Tycker du jag är dryg? Alexander |
|
|
Jag ska inte behöva få tröskeln mosad oavsett vart den står. Handlar bara om klantiga förare som kört för nära. Som svar på din sista fråga. Det är korrekt uppfattat. Jag skall lägga Bostadsagenten på minnet och aldrig ha något med den mäklarfirman att göra, de verkar rätt dryga. |
|
|
Det är väl lika klantigt av dig att ställa ifrån dig bilen hela vintern och inte bry dig om den? Behöver du påminnelser att det kör runt plogbilar på vintern? Visste du inte det? Nu vet du det - hela livet består av att lära, faktiskt. Och att du för övrigt uttalar dig om Bostadsagenten utifrån vad du och jag diskuterar på Autopower säger mer om dig än det gör om någon på Bostadsagenten. Alexander |
|
|
Så länge du står på avsedd parkeringsplats så är det som har skett beklagligt, men tyvärr är det väl lätt hänt med tanke på den mängd snö som fallit. Är det riktigt illa så kanske det vore en god ide att kontakta kommunen och iaf ta upp önskemål om ersättning, även om det ser väldigt mörkt ut. Bostadsagenten har jag hört mycket skit om, men varför det tas upp i tråden vet jag inte? |
|
|
Du är en lustig liten människa. Din lärdom är att du säljer dig själv i din roll, profilerar du med namn och yrke på sajten får du skylla dig själv. Personligen tycker jag det är tråkigt för branschen/varumärket, dig bryr jag mig inte om. Mäklare kommer och går. PMa mig om du vill fortsätta sandlådan så kanske jag svarar. |
|
|
Surt med en skadad bil på parkeringen oavsett om det är vinter eller sommar. Har du kollat med ditt försäkringsbolag vad dom säger? Alternativt Trafikskadeföreningen? Kommunen kan ju vara bra att fråga för det lär ju inte vara första gången en bil blir skadad av snösvängen. Däremot kan det kanske bli knepigt om det vara länge sen det hände, vilket det låter som. Det skulle ju ha kunnat hända även på sommaren när bilen som sopar upp allt gruset varit framme och skvätt eller kört på så det är ju inte specifikt ett vinterbekymmer i mina ögon. Vem som sen lärt sig vad är en annan fråga ;-) Det som är illa är att det blir så tråkig attityd genast och ofta här på AP numera.... Niklas Fransosen |
|
|
Jo, du verkar ju väldigt mogen själv... Alexander |
|
| Så som många resonerar här så är det alltså ok att skada annans egendom bara den står i vägen? | |
| Det kanske inte är så bra att ha en bil långtidsparkerad på ett trafikerat ställe där det ska röjas snö. Men att skada bilen är ju inte ok. Om inte någon upprepade gånger bett om att den ska flyttas. För då tycker jag nog det är ok om den får åka skopa på en L90 för att senare "källsorteras" genom snösmältning ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.