AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
464

Har BMW kopierat Volvo?

Ras.mus
Har ni tänkt på en sak? Har inte bmw (bl.a.) snott bakluckan från volvo s80? Ni vet det där att det blir en 90 graders vinkel mellan skärm och lucka där bak... ajajaj, länge sedan man snodde design från volvo...

När jag såg nya bmw 7 så trodde jag först det var en stylad s80 (kom bakifrån)... Gissa om jag blev lycklig när jag kom upp längs med! Den var snygg...

Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag tyckte det var så. Fast å andra sidan så är det Volvos kanske mest lyckade "designdel" hittills, S80 fick ju en del designpris just för den sakens skull...

Är det E39:an du menar?
Personligen gillar jag inte BMW:s nya designstil, de börjar likna andra bilar, t.ex audi och nya 7:an kan se japansk ut från långt håll...
Men det finns inget som knäcker en 3,0 CSI från 70-talet! =))

/Manray/
Ras.mus
Nej, jag menar den helt nya 7:an... E65 tror jag den heter...

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det jag kan säga att s80 ägarna är ofta lika missnöjda med brevlådeinkastet till den stora skuffen, som det går in massor i men det går inte att få in nått, samma bekymmer är det ju med E39 och då blir det ju så på E65 också kan jag tänka mig, så designlikheten skapar också samma "bekymmer"

MVH
Hasso
Ras.mus
Det är inte det jag menar...

Jag medar attdet går en vass kant egentligen ända från grillen, över huven, mellan dörrar och fönster för att sen fortsätta över bakluckan! Så bakifrån ser det nästan ut som att hela bakluckan är en vinge typ...

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
"Snott och snott" Bildesigners snor varandras lösningar hela tiden. En släkting till mig är designer på SAAB. En dag åkte han till BMW Solna och köpte åtskilliga E39 baklyktor med SAAB-kortet...
Ras.mus
Jo... Jag bara tyckte att detta är typ hela nya volvodesignen! Och nya 7-serien ser likadan ut bakifrån, förutom lyktorna... Sen är den ju läckrare från sidan förstås...

S60 är oxå läckrare. Hade JAG haft råd hade det blivit en S60 eller någon BMW 3-serie med gott om motor...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.