|
|
|
|---|---|
|
Min 330DX 2010 har en ok men inte riktigt bra stereo. BMW vägrar befatta sig med någon som helst form av officiell uppgradering. Vem i Stockholmsområdet hjälper mig med råd och dåd och kanske även installation om jag vill uppgradera min anläggning? --Gunnar | |
| Om du inte redan har HiFi-paketet så får du väsentligt mycket bättre ljud om du eftermonterar Alpine-paketet som BMW säljer för uppgradering av standardljudet. Relativt enkelt att montera även om det tar ett antal timmar. | |
| Jo, men jag vill inte göra det själv utan vill ha tips på bra seriös kunnig firma i 08-området som kan göra det åt mig. | |
|
Kolla med Backes på Ekerö. Hade min E61:a inne där för byte av högtalare + installation av slutsteg för ett par veckor sedan och kan bara ge bra betyg åt Mathias som gjorde jobbet! Länk |
|
|
Jag ska nog förtydliga mig och säga att jag redan idag har BMWs orginal HIFI-system men vill ha bättre ljud. Bättre som i tydligare och inte som i mera tryck. Specifik fråga: om jag har HIFI-systemet i min E91 2010, har jag då en center framtill? Det låter nämligen inte så :( --Gunnar |
|
| Om du har Hifi-paketet ska du även ha diskanter i dörrarna (vid speglarna) | |
| Centerhögtalare ingår enbart med HiFi Professional (Harman Kardon) och inte vanliga HiFi. Det du kan göra är att lämna in bilen och låta någon firma byt ut själva högtalarna, men vad du ska välja för något har jag inte en aning om. | |
Roffa1 |
Du kan uppgradera till HI-FI 676 från 2009. From årsmodell 2010 tog de bort ett antal högtalarelement från HI-FI systemet. (en klar försämring för konsumenten) |
| Jag har redan bestämt mig för det pragmatiska valet att låta det vara och istället förmodligen köpa fetare stereo i nästa bil. Som inte alldeles omöjligt blir en F3x. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.