AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.788

Sänkning fjädrar som är längre än Orginal !:(

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Beställde sänkningsfjädrar till min E46 sedan byte fram och blev jävligt nöjd! Dock när jag skulle byta dom bak så var dom längre en Orginala? Måste vara fel?
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Är la helt rätt om sänkfjädrarna är lägre än orginal?
Beangt: Kan du lägga upp en bild på dem? Som du skrev så verkar det vara fel. Undrar även om det överhuvudtaget är till rätt bil eftersom du skrev att sänkfjädern är högre än original. För originalen är höga och få in något högre i bilen är nog svårt.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Fjädrarna bak har väl en förmåga att "gå av" typ sista varvet? Kan vara det som hänt i ditt fall, eller det att de gamla fjädrarna var ordentligt trötta o därför kortare än de nya?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Låter ju inte riktigt rätt om det ska vara en sänkningsfjäder.
Den ska ju vara kortare och stenhård om man jämför i mot originalet.
Vore kul och se en bild med båda bredvid varandra.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Men jag skev längre inte lägre:p
Tror ni dom kan vara till en coupe igentligen?
Ska ta en bild när jag är i garaget nästa gång:)
Nog bättre med bild :).
Menar du om du ställer dom brevid varandra, så är de lika höga eller är sänkningsfjädern lägre, men med fler varv (längre)?

Säkningsfjädern: Om du ställer dem brevid varandra, så brukar sänknings fjädern alla fall vara c:a 4-5 cm lägre i höjd.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Nu kommer äntligen bild!

Länk

lite konstigt att den är längre tycker jag?:S
Går ju inte kapa i heller då den smallnar av :(
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Jag förstår att du spontant tycker det verkar konstigt. Men man kan inte bedöma fjäderns arbetsläge och egenskaper genom att bara titta på den obelastad. Det är massa faktorer som påverkar hur fjädern fungerar och hur hög/låg bilen blir.
Det ser ut att skilja på tjockleken på själva tråden fjädern är lindad av. Dessutom är fjädern tätare lindad vilken ger en mjukare fjäder. Kanske diameter också skiljer?? Prova att montera dit först, troligen är allt som det ska...
su
85
suntrip
335i e91
Jag monterade sänkfjädrar på min igår. Och mina nya bak var högre än dom gamla men bilen blev lägre efter montage =)
Så montera och se resultatet..
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Okej, får testa att montera då,

Men jag tycker att längre fjäder borde betyda högre bil?

Tack för snabba svaren!
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Nej inte nödvändigt vis. Se mitt inlägg.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Okej men då har man lärt sig ngt nytt då =) ska pröva detta i veckan tack så mkt !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.