|
|
|
|---|---|
|
Vad "måste" man ha för utrustning på den minsta F07 för att inte bli kräkt på den dagen man ska ut med den på andrahandsmarknaden? Måste beställa en bil nästa vecka för att få den en bit innan bilsemestern. Förnuftiga halvan säger lagom utrustad 520d eller en minde utrustad 525d eller 528. Hamnar alltid en liten bit över 500k, samma nivå den fantastiskt snygga GT:n startar. Skinn, PDC, USB och Pro Navi, måste man ha mer i den minsta F07:an? Blir man skjuten om man väljer tyg? | |
| Jag som åker E34 ska väl inte säga för mycket men tyg känns ju bra fattigt.. | |
| Min högst personlig uppfattning är att jag hellre har skinn än navi. | |
|
Klart tyg känns fattigt. Hela den här diskussionen känns egentligen ganska fattig och väldigt i-landish. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en F07 med förutom det som är standard, motsvarande F1x-komfort-pkt, även: Sophistogrå Läder Svart Auto avbl. inner/ytter Svankstöd PDC Navi Pro USB "Måste" man ha mer? Om man hade fått en spänn för varje bil man byggt på bmw.se skulle vi inte haft den här diskussionen... |
|
|
Utrutning är det som betalar sig minst på andrahandsmarknaden. Även om inte forumanvändarna vill köpa en snålutrustad bil är det många andra som gör det. Anledningen att många här på forumet väljer bort snålutrustade bilar är just därför att man ofta kan hitta en välutrustad för samma pengar. Om du som nybilsköpare lägger 200 tkr på utrustning så har du kanske 30 tkr kvar efter tre år. Så då har du gott om utrymme att sänka din lågutrustade bil under den välutrustade och ändå göra en bättre affär. Därför tror jag att totalaffären blir bättre ekonomiskt att köpa en snålutrustad F07 än en välutrustad F10/F11 520D. Men det viktigaste, utöver ekonomin, är ju om du kommer att trivas med bilen så länge du äger den! Själv köper jag hellre lätt begagnat med mycket utrustning än nytt! Det är därför jag har 53 utrustningskoder på min 530, som efter 900 mil och sex månader gammal inte kostade mer än en ny 525:a med komfortpaket. Det har gjort att jag fortfarande trivs med bilen efter sex år! |
|
| Storleken på motorn avgör till viss del vilken utrustning man förväntar sig som beg spekulant.Även vilken biltyp.En snålutrustad 7-serie oavsett motor blir troligen iskall hos en bilhandlare medan en 520D snik inte blir det men å andra sidan blir en 535d snikutrustad nästan lika kall som 7:an.F07:an hamnar troligen i 7:ans liga. | |
|
Komfortstolar tycker jag är ett måste, jag skulle ta det istället för Navi pro om jag var tvungen att välja. Om jag själv stod inför samma val skulle jag ta en välutrustad 525d F11. Jag trivs bättre med den modellen och ägandet blir billigare i längden. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Det viktigaste i en F07 som jag ser det är dessa tre saker: Skinn kombinerat med komfortstol (kan vara sportstol men absoult ej standard stol) Navigation professional (lilla skärmen ser bara dum ut) PDC (så stor bil utan detta känns helt fel) Dessa tre saker känns som de absolut viktigaste att välja enligt min mening. Tror stolar kommer spela stor roll vid ev beg köp så åtminstonde sport helst komfort. Tror du kommer tycka det var värt pengarna för komfort om tre år när du då ser hur underbara dem är. Har haft 4 st BMW med komfortstol och den 5:e är beställd skulle aldrig vilja ha en bmw utan komfortstol när man väl har provat. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Förstår inte fascinationen för skinnklädsel, detta vintertid kalla och sommartid varma elände, och tycker Bmw´s tygklädsel är underbart välsydd: Jag hade inte haft några problem alls med en halvmiljonsbil med sådan klädsel! På samma sätt är komfortstolarna obeskrivligt bekväma men sportstolarna är mer än ok och på vissa (dock lång ifrån alla) punkter lika bra som komfortvarianten: Jag prioriterar komfort högt men hade hellre valt vis utrustning före dessa. Standardstolen tycker jag inte är aktuell alls, bra men så mycket sämre än sportstolarna. Navigation är en annan sak jag prioriterat högt, mycket viktigt i en lyxbil anser jag och det tror jag den framtida begagnatspekulanten gör med. Men professional? Visst ser den lilla skärmen fånig ut men funktionen är där, men hur viktig är den stora skärmen i längden? Jag tycker du gör helrätt i att välja en lyxig GT, och hade valt business-navi, tygklädsel och standardlack (GT är kanonsnygg i vitt!) samt lagt resten på utrustning. Skinn, jätteskärm och metalliclack är trevligt men i mina ögon onödigt om du inte har en obegränsad budget. :) //Bjersér |
|
| Tycker fortfarande att ett lätt begagnad med en massa lull-lull måste vara det bästa alternativet. Hellre en med 1000 mil på mätaren och lull lull, än en snikad ny. Nästa på gränsen till idioti att välja en snik F07a i mitt tycke. | |
|
Hej, en väsentlig sak att kolla upp är om du ska ha Shadowline högglans eller inte. Kan göra stor skillnad på utseendet beroende på vilken exteriör färg bilen har och vilken typ av fälgar du väljer :) :) Mvh, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.