AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.128

Vilken färg?, Solidröd Bra?

Undrar vilken färg som är bäst om man inte vill hitta repor och stenskott:).

Samt hur den röda färgen är, hållbar, känslig för att blekas. mm.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Vit torde vara en av de bättre att slippa se sina stenskott på. Röda bilar brukar vara klarlackade och blir inte matta.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Eftersom grundfärgen är vitaktig så är det vit färg som ovan nämnt.
Om du vill lackbättra punkter och smårepor med lackstift så är det vit, röd och svart (mörkblå också ) färg som det syns minst på.

"Riktiga män kör diesel"
Mja...grundfärgen (basfärgen!) är långt ifrån grå/vit till alla kulörer, det beror på vilken kulör bilen skall ha!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Röd är hemsk när det kommer till solblekning. Där gäller det att vara med med polermedlet.

///BMW - Was sonst!
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Grå eller silver? Hade en silverfärgad Saab 9-3 förut som va FULL med parkeringsrepor över hela bilen men ingenting syntes om man stod mer än 3meter ifrån och samma sak med smuts :) Nackdelen är att det är skittråkigt att tvätta bilen hehe...

Okej, jag hörde mig för om röd och de sa att det inte skulle vara några problem.

Men får se om det blir någon grå variant. Tack för åsikter och reflektioner.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Har en solidröd Bmw och färgen är vacker och lacken relativt tålig, men stenskott etc. syns direkt och backspeglarna har fällt och tappat tonen till en viss del vilket åtgärdades under lackrekonditioneringen.

Så känsliga är dem, vill du ha en lättskött bil är det nog fel färg. Tror silver eller grått är det bästa alternativet!

//Bjersér
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Silver är utan tvekan den bästa färg jag har haft. Min snart 10 år gamla E39 i Titansilver ser fortfarande kanonfin ut när den är nytvättad. Tittar man noggrant så hittar man givetvis småreport och en del stenskott men backar man någon meter så är det inget som fångar blicken direkt. Kan vara rejält smutsig utan att det egentligen syns. Har en svart bil också och den känns bara ren första kvarten efter den är nytvättat. En annan fördel med silver är att om man inte har tid att skinna bilen efter tvätt så gör det inte så mycket. Den svarta bilen kräver att man skinnar annars är det nästan bortkastad tid att tvätta.

Många säger att det är svårt att få till rätt kulör i silver om någon del behöver lackas om men jag har fått ett flertal saker om lackade och resultatet har altid blivit bra.

___
//Ulf
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Alla ljusa grå är bättre än alla andra färger när det gäller smårepor, stenskott och smuts. Det är för att färgen är så lik smutsen, som också är grå - inte så svårt att räkna ut. :-)
Svart är iofs lite snyggt men skitjobbig som flera har sagt, och vitt blir fort sunkigt.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.