AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.589

infällbara backspeglar krånglar!

Hej!

Mina spelgar på min 330i har börjat krångla. Den högra spegeln liksom går över sitt "läge" när man fäller ut den. Den stannar inte i det läget den ska, den fortsätter om ni förstår vad jag menar. Om man håller emot spegeln och föller ut den så hammnar den rätt, men inte annars. Någon som vet vad felet kan vara?

Jag hade det problemet på min 535D.
Ringde i dag till BMW-verkstad och dom gav sken att dom aldrig råkat ut för detta och sa
att det behövdes en el-felsökning som kunde ta låååång tid (ingen idé att vänta m.a.o).
Jag testade att ta bort + polen utan resultat.
Med öppen dörr så fällde jag in backspegeln och höll emot där den skall stanna (invid fönstret).
Sedan i rätt läge (känn på högra spegeln hur det känns innan du provar och vad som är rätt läge).
Fäll sedan ut spegeln med handen på den för att stoppa den där den skall vara.
Har du gjort rätt så känns den lika som den högra i dess läge.
Nu viker den inte längre ut sig och jag ger f..n i att fälla in den i onödan.
Lycka till!

Ha dé
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vanligt fel tyvärr. Har fått byta vänster spegel på förra E60'n och nuvarande E61'a då spegelmotorn gick sönder, och speglen fortsatte runt, när man fällde ut den.
Sällan får man vara lycklig.
Funkade ett flertal ggr , men efter en halvtimme utan att ha varken öppnat
eller låst bilen, så stod spegeln åt h.vete igen.
Kan man inte bara koppla ur "vrid"motorn?

Ha dé
SIM.
Vad kostade det "lilla" ingreppet?

Ha dé
bm
73
bmworadian
bmw 328ci
HEj!

jag har samma problem men fast på vänstera! och bmw sa att felet kan vara att den har "tappat" bort minet! men jag har inte lämnat in den onödigt att betala för ingenting!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.