AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
840

Sportavgassystem Eller Vanligt..

Vilket föredrar ni?

Frågar oxå -vänder man sig om för att det låter läckert härligt myssigt eller grässligt?

Vad får man för svar om jag säger att jag vill byta till ett vanligt system..?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Beror ju lite på vad du skall ha bilen till...

När man har suttit 30mil i min 735 med 2.5" så är man ganska trött på och höra Bruum brumm buuum... osv. Men om man bara åker korta sträckor så är det jui inga problem. Men som sagt vad, om du åker långa sträckor kan jag förstå dig.

kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Jag hade ett Folger-system som lät mer än ngt annat jag hört, supergott ljud över hela registert. Efter 2år med 10mil/dag tröttnade jag på det och fick bytt till mig ett orginal. Vilken lättnad! Nu går det tyst vid vanlig körning men det vassa, lite "raspiga" M3-ljudet kommer fram vid varvning. Jag är helt nöjd och det är killen jag bytte med också (han har inte hört av sig så då är det nog bra). Personligen tycker jag som tumregel att om det låter skall det finnas prestanda som matchar, då låter det "läckert, härligt, mysigt". Annars gräsligt...
Tack för svaren..

Tycker själv att det är lite tröttsamt ljud.. Men förstår samtidigt dom som gillar att det låter en del . För visst är det härligt när man trycker på gasen och det drar och spelar. Men vid normal hastighet och lägre så vet jag inte om jag tycker att det är så himla roligt..

Någon som kan tala om för mig vad det kostar att byta till vanligt:)
Tack från en en så länge ganska okrönt bmwkicka..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

Tobias monterade ett Supersprint sport på sin bil och vad jag förstått så ger det en behagligt ljud som inte alls är störande, vi får hoppas han har rätt, jag har beställt ett till min 528 och jag gillar inte oväsen och bröl, mest ute efter att få ett dubbelt avgasrör.

MVH
Hasso
=) Ja det finns iallafall inget som är tystare än SuperSprint! När kommer ditt Hasso???

Mvh Tobbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kanske idag??? De hade fått en sändning i förrgår som de inte hade packat upp då jag talade med Christer på bildelsimporten. De är bustrevliga tycker jag.

MVH
Hasso
Christer är otroligt trevlig! =) Blev strul med en avbetalning men det löste vi på bästa sätt... Finns nog få firmor som kan lösa det så bra som han kan! =) Vi får hoppas på det bästa Hasso! Maila lite bilder när det sitter på plats! ;-)

Mvh Tobbe
Kolla här.
Länk

Kanske har ett billigt rostfritt ?

Nisse
Köpte ett Simonz sportsystem till min 325 -93 och blev mycket nöjd. Det "brummar" (mestadels under 2500/varv)annars ganska tyst. Ligger man i 90 km/h låter det inte mer än orginal. Men vill man inte ha något "tufft" ljud ska man givetvis kolla på ett orginalsystem men jag vill inte påsta att det är särskilt tyst heller.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tobias:Bilder lär väl komma på min sida., kom inget idag heller.Supersprint en ju gjort i rostfritt och 1,5 mm aluminiserad plåt så kvaliten ska väl motsvara priset.
Simons (ray.se) är kromad stålplåt halva priset, men vilket ÅR de tänker tillverka nått är nog skrivet i stjärnorna.(E39)Inte före jul enligt dom själva totalt hopplösa med leveranstider enligt 4 st reservdelsfirmor.Ingen vill ha med dom att göra för det ger bara en massa sura kunder.Men de beror säkert till vilken bil man försöker beställa.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.