|
|
|
|---|---|
|
Va ä dä fö tjafs med en del som säljer sina e32 som säger att det är skottsäkra rutor på dom. Finns väl fn inga orginal e32 med skottsäkra rutor eller finns det?? Ärä int bara dubbla rutor som dom tror att det är skottsäkra?? Skottsäkra för luftbössa kanske..men skull ja sätt en 9mm i rutan hadd den nog fan gått sönder. Ha ja fel eller rätt?? | |
| Ja det är nog ljud och kyla dubbelrutorna fixar. BMW bygger inte själva några skottsäkra bilar vad jag vet. Det görs av firmor som specialicerat sig på ombyggnader av fordon. Det är rejält tjocka glas och annat i dörrarna på en sån. Kanske uppemot tonnet tyngre än standard. | |
|
Jag tror de gör egna. Men det är kompletta bilar, inga utrustningsdetaljer till svensson-bilarna. Länk |
|
|
Försök skjuta genom denna rutan: Länk lite mer än vanligt dubbelglas... Annonsen: Länk En till: Länk och en till: Länk Dom är ju rätt dyra, men har faktiskt varit rejält mycket dyrare.... /Mats J |
|
|
På den sista fanns ett utdrag från utrustningslistan: GC85 750IL HIGH SECURITY Colour code: U 668 BLACK 2 Upholstery code: 0485 SILVERGREY / BLACK FULL LEATHER Engine number: 60560637 Transmission number: 0142847ZDN Production date: 25.10.1993 MY1994 123A ADDITIONAL INTERIOR MIRROR 182A FIRE EXTINGUISHER 190A INTERCOM SYSTEM 191A RETRACTING WINDOWS FOR DRIVER 192A RETRACTING WINDOWS FOR PASSENGER 196A FUEL TANK PROTECTED AGAINST EXPLOSION 198A ADDITIONAL FRESH AIR SYSTEM 199A EQUIPMENT FOR LEADED FUEL 241A AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 416A SUNBLINDS 423A FLOOR MATS, VELOUR 459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 460A COMFORT SEATS RR ELECTRIC. ADJUSTABLE 488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) 662A BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS 823A HOT CLIMATE VERSION 853A LANGUAGE VERSION ENGLISH 940A ACTIVE DEFENCE SYSTEM 941A WEAPON HOLDERS Weapon holders tror jag är boxar uppe i taket där man kan ha bössorna. Har för mig att det går att söka på 750S på reservdelssidorna typ BMWfans.com för att hitta mer info /Mats J |
|
| Men dom där har ju inte bara skottsäkra rutor utan även skydd i dörrarna. Men en del tro ju att dom dubbla rutorna som sitter på vanliga e32:orna, är skottsäkra. | |
|
Ja dubbelglas är ju inte å skottsäkert. Möjligtvis mot granskott. /Mats J |
|
| Vore ju lite coolt å ha en sån där bil som du länkade Mats J. | |
| Jag vill också ha en BMW som heter "Panzer" i mellannamn... | |
|
Werkspanzer...Moschino....StaatsWerkspanzer, gärna en E32:a.. Det fina , vilket inte får visas med bilderna, eller vidaresäljas, är K-Pistfästet, komplett med svängbar K-Pist,(Heckler & Koch) i bakdörrarna! Det finns även högeffektiv totalbrandsläcknig med (nu förbjuden) Halon, "Blinding flashlight" i bakre stötfångaren/alt. bakrutan/speglarna/framljusen på vissa bilar. Nuförtiden är det faktiskt en SchwarzII, E60 545iA Werkspanzer som rullar...i Sthlm... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK Är detta kpist fästet ? Länk Här ser ut som brandsläckning ? |
|
|
Länk Där är länken till brandsläckningen jag menade |
|
|
Kolla på dessa länkar så finns det lite kul: Länk Länk Länk Länk Länk /Mats J |
|
|
Här finns hasplåt! Länk och en framruta som väger över 70 kilo! Länk (läs den svagt gråa texten så ser du vikten. Tyvärr tillverkas inte dessa rutor längre. Men dom håller nog rätt länge! Men en sidoruta för 8140€ som väger 26,6 kg finns att köpa! Länk /Mats J |
|
|
Det finns minst 6-8st werkspanzer i Stockholm i regeringskansliets tjänst. 2st 760iL E65, minst 2st (kan vara fler) BMW 545iA, samt 1-2st X5 4.4. Dessa ser man ganska ofta regeringstjänstemän åka runt i om man jobbar i innerstaden. När statsministern var på besök i den byggnad jag jobbar så stod en av E65orna samt 1 X5 utanför plus ett antal vanliga Volvo S80 3.2 AWD. ------- //Lövet |
|
| Ska man åka Kungligt, blir det ju BMW... | |
|
Hasplåten fanns å beställa på Schmiedmann. Kan ju va bra å ha om man ska sänka mena ja. Men int pansarplåtarna...dåli stil tyck ja. |
|
|
Hej, På min E38 -00 sitter i dörrarna som tillval skyddsglasrutor (protection glazing) , som är ca 10-15 mm tjocka. De är laminerade på samma sätt som vindrutor och ska stå emot slag med exvis hammare/slägga. Men de är naturligtvis inte skottsäkra. Det känns dock ganska tryggt, att de ska skydda bra mot "vanliga" inbrott. I min gamla E32a med vanliga härdade glasrutor i dörrarna hade jag två fullbordade inbrott genom enkel och snabb glaskrossning. Lars Franzén BMW CS #6275 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.