|
|
|
|---|---|
|
Jag söker med ljus och lykta efter ett bilsläp som man kan hyra i Lund/Malmö. Likaså söker jag någon som har BE-kort, för visst är det så att man inte får köra släpet lastat med en bil med vanligt B-kort? Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk | |
|
BE kort gäller då släpets totalvikt överstiger bilens tjänstevikt eller då de sammanlagda totalvikterna överstiger 3,5 ton. Sedan gäller också att fordonet får dra tillräckligt mycket. Tyvärr tycker jag det är lite för långt ner, annars kunde jag kört sträckan. Skulle behöva söderut mot våren känns det som ;) |
|
|
Tack för ditt svar! Det gäller en E34 som skall ut och åka. Men den väger väl åtminstone 1600 kg och med ett bilsläp till så blir det svårt att hålla sig till 3,5 t totalvikt. Rackarns... Är det dryga böter att köra ett sådant ekipage utan BE? Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Jag vet inte. Olovlig körning klassas det nog som. Om du ska ge dig på det hela, så kolla kultrycket noga, annars kan du få obehagliga upplevelser med ett så tungt släp. Runt 50 kg är lagom. | |
|
Då skippar jag det och lämnar över uppdraget till någon som har behörighet. :) Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Är det min gamla bil som ska ut o åka? =) Vart för ni henne? | |
|
Hehe, helt riktigt! Min plan är att föra henne tillbaka till livet igen... Känner du någon som har BE-kort, eller har du kanske tom själv? Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Finns biltrailers på statoil i staffanstorp. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.