|
|
|
|---|---|
|
Har som sagt problem med bräslesystemet till min bil där bränslet når fram till spridar dosan men väl där så har den bara gått igång ett fåtal ggr då man har vridit på starten ett antal minuter och pumpgasar.. skulle vilja veta vad som kan vara fel om det är fel tryck eller nått som borde rengöras ( den har stått länge ) Spridarna?? Hur rengör man spridarna om bilen inte går igång?? (Med vätskor alltså) Lunkan | |
|
Är tändstiften ok? Bytte från biltemaskit då bilen gick "sådär". Den gick mao lite dåligt. Jag köpte NGK för 24:-/st på Micro. Nu går den som "ny", och startar mycket lättare. Kolla även tändkablarna, fördelarlock och rotor så det inte är fukt/skit där. Det kan hjälpa med 5-56 eller kontaktspray om det verkar ok. Är det annat problem finns det andra som är mer duktiga på sådant än vad jag är. MVH David |
|
|
tändningen har jag kollat men problemet ligger i bensinsystemet efter den inkommande bränsle slangen.. Lunkan |
|
rsarits |
Hur är det med bränsletrycksregulatorn? Den sitter i framkant på fyrkantröret ovanför spridarna, kolla slangarna för vacuum till den och föralldel alla andra slangar. Annars får du kanske mäta bränsletrycket på verkstad, jag vill minnas att det ska vara c:a 4,5kg på den insprutning du har. Bränslefördelaren (den du kallar spridardosan) brukar inte krångla, men säker kan man ju aldrig vara. Lycka till! Micke |
|
tackar allihop! Lunkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.