|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena Har en bmw 525 tds -95 Den är svårstartad ibland, och sen rycker den när man kör på låga varv, och den känns allmänt slö.. Och ibland dör den när jag ska åka iväg från en korsning tex.. Kan det va pumpen som är dålig eller kan de va nå annat fel? Mvh/ Sami | |
| Kan ju även säga att den inte drar nå onormalt mycket bränsle. | |
|
hur mycket diesel har du i tanken? om du har m indre än 20 liter kan de va pumpen i tanken som lagt av rwa |
|
| Har 40 liter, men körde till affären nu och det tändes nån lampa, ser ut som en spridare, vad betyder de? | |
|
det är fel i en spridare förmodligen den med el anslutning eller huvud bränslepump ps jag har en helt ny spridare med el kabel till salu i kartong till salu rwa |
|
|
gör ett gas tramp test trampa ca 5ggr i glödläge på tändningen så lyser spridar symbolen räkna gångerna den lyser så kan du få information vad som e fel finns antingen här i forumet eller googla på antal blink som du får utslag på rwa |
|
|
Ok ska prova det med en gång! Tack för hjälpet jag skriver hur det går sen och om jag behöver en ny spridare kanske jag kan köpa den av dig! Mvh/ Sami |
|
|
Va och prova nu och först blinka den 1 gång sen en liten paus och sen 8 gånger, och så gjorde den alla gånger jag prova, sen starta jag bilen och stängde av och prova igen då blinka den 1 gång sen paus och sen 16 gånger.. Och läste på nån engelsk sida så stog det att på 8 blink är det nå Air Mass Position och på 16 blink är de Start of Injection Regulator Vad kan de betyda? eller är det helt fel? |
|
|
e nog spridaren med el kabel på då som e defekt prova att röra på elkabeln ev ta bort oxid på snabb koppling rwa |
|
| Ok ska prova de! | |
|
Hadde samme problem, bytte dysa, da gikke den normalt igjen. bygger bilstereo Lydfreak |
|
| HEhe ursäkta men vad är dysa? hehe | |
|
Hehe, jo det er spridare ;) bygger bilstereo Lydfreak |
|
| Hehe aha! tack för de, men hur kan man kolla om en spridare är dålig? | |
|
Feks igjennom en diagnostikk, eller en dysetester, men sjansen er stor for at det er dysa når dyselampa lyser. bygger bilstereo Lydfreak |
|
|
Aha ok, får åka till en verkstad imorgon! Men märkte idag att den läcker diesel från ett rör nästan vid tanken.. kan det ha nåt med att den går dåligt att göra? Mvh/ Sami |
|
|
Ja den kan gå dårligere av det, men det er ikke grunnen til at lampa i instrumentet ditt lyser. bygger bilstereo Lydfreak |
|
| Ok, ja jag får helt enkelt åka till en verkstad så dom får kolla med datorn! | |
| Va hos en som hållt på mycket med dieslar och han sa att det låter som att pumpen är fel inställd! | |
|
Ok, da er det bare å stille pumpen da, er enkel sak det. men at dysa di lyser er jo merverdig da, skal ikke ha noe med pumpa og gjøre tror jeg. Tok du ingen diagnose? bygger bilstereo Lydfreak |
|
|
Nej han hade inte tid ska ta felkoder nästa vecka när jag åker tillbaka för att ställa in pumpen! Jag tänkte om den kan gå i nå "nödläge" om tex en spridare är trasig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.