|
|
|
|---|---|
samke |
Hej Såg en video på Youtube där man restaurerar strålkastarna och resultatet blir att dem blir som nya. Någon som testad detta? Det som används är fint sandpapper och något medel samt vatten. Kostar mycket mindre än att köpa nya. Någon som provat på detta med bra resultat? Och videon: Länk |
|
Har använt Meguiar´s produkt med bra resultat. Länk Mekonomen har börjat sälja deras saker och du kan beställa från hemsidan. |
|
samke |
Har beställt nu! Fick du bort repor och dylikt? |
|
Allt försvann väl inte men det blev otroligt mycket bättre. Antar att det har lite att göra med hur slitet det är och energin man lägger ner. Men mina gick från att vara riktigt "dimmiga" till i stort sett klara. |
|
|
Det finns gott om trådar i forumet i samma ämne. Autosol och vanlig lackpolish är populära och bra medel, drygt och prisvärt. Träna gärna på en undanskymd yta eller annan plast eller plexiglaspryl. Gammat knep för liknande jobb i mindre skala är vanlig tandkräm, innehåller precis lagom med slipämne, lätt att skölja av osv. Testa! FP |
|
samke |
Vilket resultat!! Polerade sammanlagt i 10 minuter- 5 min varje strålkastare. Skillnaden är minst sagt märkbar! Var skeptisk i början men har nu nästan nya strålkastare för endast 389 riksdaler. Rekommenderas varmt! |
|
Vilka "kit" har ni kört med som har bra resultat samt vilka grejer och steg kör ni som kört "hemmakurer"? Står mellan att polera eller köpa nya glas+packning+frakt för ca tusingen. Har lite ytrepor så jag får dom där klassiska suddiga blobbarna där ljuspunkten ligger på glaset. |
|
|
Som sagt: Det finns gott om info om man bara söker.. Litet urval här: Länk Länk Länk Länk Inne i texten finns ytterligare länkar osv. FP |
|
| Samke: Skulle uppskatta om du ville posta lite bilder på hur resultatet blev! Du kanske har gamla bilder att jämföra med? Hur slitna var dina lyktglas? Körde du med borrmaskin som det stod i informationen? | |
|
Funderar på demovideon ovan: Lite märkligt att inte blinkersglasen ser ut att vara minsta nermattade, eller? Påstår inte att man riggat något men...? FP |
|
samke |
WGN: Var så pass ivrig att testa produkten så kom inte på tanken att ta före/efter bilder. Ska se om jag har några bra före-bilder. Kan iaf bidra med efter-bilder. Och ja, jag använde en vanlig borrmaskin. Om någon undrar så fanns produkten endast hos Mekonomen i barkarby. Ringde runt till flera men dessa sålde inte den |
samke |
Här kommer efterbilder. Skillnaden är stor. Något stenskott är kvar (minimalt) men glasen blev i princip helt klara, ser nytt ut: Länk Länk |
| Schysst! Hur länge polerade du varje lykta? Hur långt har din bil gått? | |
samke |
Inte länge alls. Polerade fram tills att medlet hade försvunnit. Ca 5 minuter på varje lykta dvs. Bilen har rullat 13500 mil |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.